عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: در مذاکرات طرف مقابل برنامه مشخص و قانع کننده‌ای نداشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: در مذاکرات طرف مقابل برنامه مشخص و قانع کننده‌ای نداشت

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران با اختیار و توانمندی کافی در مذاکرات وین حاضر شده است، گفت: بی‌اعتمادی ایران به طرف‌های غربی ریشه در واقعیات و رفتارهای آنها در چند سال اخیر دارد.

عباس مقتدایی درباره دور جدید مذاکرات برای رفع تحریمها گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کردند و این آمریکا بود که با خروج از توافق پیمان‌شکنی و کشورهای اروپایی هم غربی‌ها بدعهدی کردند. در واقع اعضای ۱+۴ به تعهدات خود عمل نکرده است.

مقتدایی با بیان اینکه در مذاکرات هفته گذشته طرف مقابل برنامه مشخص و قانع کننده‌ای نداشته است، گفت: بی اعتمادی ما به طرفهای غربی ریشه در واقعیات و رفتارهای آنها در چند سال اخیر دارد و اکنون هم باید جدیت خود را در مذاکرات نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در این دور از مذاکرات عزم خود در بالاترین سطح برای رسیدن به توافق را اعلام کرده و به صراحت اعلام کرده که اگر منافع ملت ایران تامین شود پای کار هستیم اما اگر طرفهای غربی به منافع ایران در مذاکرات توجه نکنند،‌ به کسی باج نخواهیم داد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری‌های بین‌المللی است اما همکاری‌هایی که یک‌جانبه نباشد و منافع ملت ایران را هم در بر گیرد.

وی با اشاره به نشست اخیر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر امور خارجه اظهار کرد: در این نشست وزیر امور خارجه با تاکید بر عزم دولت ایران برای احقاق حقوق ملت گفت که قانون اقدام راهبردی مجلس به عنوان سرلوحه اقدامات وزارت امور خارجه است.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران از اختیار و توانمندی کافی برخوردار است، درباره احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکره و فرسایشی بودن آن گفت: جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح اعلام کرده که ما مذاکره را برای رسیدن به نتیجه و نه برای از دست دادن زمان‌ دنبال می‌کنیم.

41231

پست بعدی

رونمایی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از مطالبه دانشجویان و اساتید / تعجب دانشجویان از فضای باز بزای حرف زدن

ج دسامبر 10 , 2021
ایلنا نوشت:رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: دانشجویان، تشکل‌ها و اساتید از نهاد رهبری دانشگاه تهران، اسلامی شدن دانشگاه را از ما مطالبه می‌کند. حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کرمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000