اکبر نحوی درگذشت

اکبر نحوی درگذشت

ایسنا نوشت: اکبر نحوی، استاد زبان و ادبیات فارسی و نسخه‌شناس در سن ۶۶سالگی درگذشت.

فرح نیازکار، مدرس دانشگاه، پژوهشگر و از شاگردان اکبر نحوی به ایسنا گفت که این چهره فرهنگی شامگاه چهارشنبه (۱۸ آذر ۱۴۰۰) در منزلش در شیراز از دنیا رفته و علت فوتش سکته قلبی بوده است.

اکبر نحوی، استاد دانشگاه شیراز، پژوهشگر، مصحح، شاهنامه‌پژوه و سعدی‌شناس، پنجم آبان‌ماه سال ۱۳۳۴ در قم متولد شد. او لیسانس زبان و ادبیات فارسی را در سال ۱۳۶۵ در دانشگاه شیراز به پایان رساند. همچنین مقطع فوق ‌لیسانس را در رشته زبان و ادبیات فارسی و در همین دانشگاه گذراند. او دکتری زبان و ادبیات فارسی را هم در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه شیراز به پایان رساند. نحوی عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، استاد ادبیات دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی بخش زبان و ادبیات فارسی بود.

اکبر نحوی بیش از ۷۰ مقاله علمی در نشریات علمی و فرهنگی و دانشنامه‌های تخصصی داشت و از کتاب‌های او می‌توان به «از ایران چه می‌دانیم؟ – رودکی» «نکته‌ای درباره مؤلف معجم شاهنامه»، تصحیح «مجمل التواریخ و القصص»، تصحیح و توضیح «شیرازنامه» زرکوب شیرازی، «حیدر شیرازی در مراوده با خواجو» و … اشاره کرد.

۵۸۵۸

پست بعدی

پشت پرده واردات واکسن در دولت روحانی چه بود؟

ج دسامبر 10 , 2021
روسیه قرار بود از اردیبهشت ۱۴۰۰ مقدار قابل توجهی واکسن به ما بدهد که تحویل داده نشد، دلیل‌اش این بود که آن‌ها همزمان با کشورهای دیگر قرارداد بسته بودند اما میزان تولید واکسن‌شان زیاد نبود، فراتر از میزان تولیدشان با کشورها قرارداد بسته بودند. مظاهر گودرزی: بهمن ۹۸ بود که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000