افشاگری یک نماینده علیه مدیرعامل لندن‌نشین بانکی خصوصی

افشاگری یک نماینده علیه مدیرعامل لندن‌نشین بانکی خصوصی

فارس نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به سکونت مدیرعامل یک بانک به همراه خانواده در انگلستان خواستار ورود بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی برای پرهیز از خروج اطلاعات حساس از کشور شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سکونت مدیرعامل یکی از بانک‌ها در لندن اظهار داشت: متأسفانه مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی که از بانک مرکزی مجوز دارد، دائم به پایتخت انگلیس رفت و آمد داشت و خانواده‌اش هم چندین ماه است که در لندن ساکن هستند.

وی افزود: سؤال اساسی آن است چگونه صلاحیت این فرد برای مدیرعاملی یک بانک توسط بانک مرکزی تایید شده و چه کسانی تاییدیه استعلامات او را صادر کردند؟

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مدیرعامل این بانک خصوصی در جلسات مهم با وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر مدیران و مسئولان حلقه یک کشور حضور پیدا کرده است؛ چه تضمینی وجود دارد اطلاعاتی که در این جلسات از سوی این مدیرعامل بانک به دست آمده است به جای دیگری منتقل نشود.

سلیمی گفت:‌ سؤال اساسی دیگر این است که چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم تلفن همراه این فرد که دائم در حال رفت و آمد به خارج از کشور است توسط سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی خارجی رصد نشود؟ احتمال اینکه اطلاعات تلفن همراه وی در اختیار سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی خارجی قرار گیرد زیاد است.

وی افزود: سؤال بعدی آن است که آیا قحط الرجال است فردی به عنوان مدیرعامل یک بانک منصوب شود که خانواده‌اش در لندن ساکن بوده و او هم علقه‌ای در ایران نداشته باشد؟

عضو هیات رئیسه مجلس با طرح این سؤال که آیا باید به افرادی که خود و خانواده‌شان در انگلیس ساکن هستند فضای مدیریتی و مسئولیتی خاصی داده شود، خاطرنشان کرد: توقع آن است که در این امور با دقت و حساسیت بیشتری عمل شود؛ هرچند که ممکن است عده‌ای بگویند این بانک غیردولتی است، اما این سؤال وجود دارد که آیا این فرد در مراودات با بانک مرکزی و حضور در جلسات حساس و دارای ضریب امنیتی بالا اطلاعات خاصی دریافت کرده است؟ باید اقدامات و تمهیدات لازم از سوی بانک مرکزی و نهادهای نظارتی و امنیتی برای ایمنی اطلاعات حساس کشور در دستورکار آنان قرار گیرد.

23219

پست بعدی

انواع موتورسیکلت در بازار چند؟

پ دسامبر 9 , 2021
موتورسیکلت های موجود در بازار در بازه قیمتی ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و حتی فراتر از آن امروز در بازار معامله می شوند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی قیمت ها در بازار موتورسیکلت حاکی از آن است که انواع موتورسیکلت های برقی بازار در بازه قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000