احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی بزودی صادر می‌شود

احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی بزودی صادر می‌شود

ایرنا نوشت: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای آینده احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی صادر می‌شود.

«سید نظام الدین موسوی» درباره روند تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از حقوق‌های نجومی گفت: مجلس پیش از این کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را تشکیل داد و اعضای آن هم مشخص شدند و در روزهای آینده هم احکام اعضای این کمیته برای فعالیت صادر می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به مسائلی که در روزهای گذشته رخ داد و دریافتی‌های نجومی که در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، وزیر کار و مدیر آن شرکت با نجومی بگیران برخورد کردند و این افراد از سمت‌های خود عزل شدند.

وی تاکید کرد: رییس جمهوری هم به صراحت موضوع حقوق‌های نجومی را تقبیح کرده و تاکید کردند که بساط حقوق‌های نجومی باید برچیده شود و سازمان برنامه و بودجه را نیز موظف کردند راهکارهای لازم برای مقابله با حقوق‌های نجومی در بودجه سال ۱۴۰۱ را لحاظ کنند و مجلس هم در این موضوع با دولت همراهی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی، گفت: این کمیته گلوگاه‌هایی که سبب دور زدن قوانین می‌شود را شناسایی می کند و کمک خواهد کرد تا هم متخلفان به دستگاه‌ قضا معرفی شوند وایرادات موجود برطرف شود.

موسوی درباره مکانیسم دریافت حقوقهای نجومی اظهار کرد: این افراد به نحوی عمل می‌کنند که دریافتی آنها با مبلغی که در فیش حقوقشان درج می‌شود، متفاوت است. به عبارتی برخی از افراد در شرکت‌ها و سازمان‌ها مبلغ فیش حقوقی خود را اعلام می کنند در حالی که از طرق دیگر مانند کارت هدیه، سکه، پاداش و … دریافت‌های نجومی دارند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نوع دریافتی در حقیقت دور زدن قانون است و تیم تحقیق و تفحص این موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی شامل همه نهادها، شرکت‌ها و دستگاه‌های کشور است و فقط معطوف به یک وزارتخانه یا سازمان خاص نیست.

23219

پست بعدی

آقای نادری! دیدید زنان هم می توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند؟ / نیاز به معدرت خواهی نیست!

س نوامبر 30 , 2021
عصرایران نوشت: احمد نادری نماینده تهران در مجلس از اینکه در حاشیه «اتحادیه بین المجالس جهانی» که در مادرید در جریان است به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رفته و بازی رئال مادرید را دیده بود، از مردم عذرخواهی کرد. احمد نادری نماینده تهران در مجلس از اینکه در حاشیه «اتحادیه بین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000