ادعای دبیرکل حزب مردم از پدیده احزاب خانوادگی/ با حزب نتیجه انتخابات عجیب و غریب نمی شود!

ادعای دبیرکل حزب مردم از پدیده احزاب خانوادگی/ با حزب نتیجه انتخابات عجیب و غریب نمی شود!

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:دبیرکل حزب مردم به بیان توضیحاتی درباره بروز پدیده احزاب خانوادگی در کشور و مضرات وجود این نوع احزاب پرداخت.

امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم درباره تعدد احزاب در کشورمان و معایب بروز این پدیده اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اصلاحیه‌ای که داشتیم تعداد احزاب از بالای ۲۰۰ حزب به زیر ۱۰۰ حزب کشوری و استانی رسیده است.

شیخیانی در ادامه با بیان اینکه تعدد احزاب در واقع مغایریتی با تقسیم بندی گرایشی و تحزب گرایی ندارد افزود: با توجه به اینکه احزاب باید بر مبنای گرایش در هر جامعه‌ای به وجود بیایند و فعالیت کنند، به طور کلی گرایش راست، چپ و میانه وجود دارد. هر کدام از این سه گرایش‌ زیر مجموعه‌هایی دارند. اگر تعداد احزاب کم تر باشد و بین این ۳ گرایش تقسیم شوند برای اداره کشور و نقش آفرینی در فرآیند انتخابات بهتر می‌توانند فعالیت داشته باشند.

دبیر کل حزب مردم افزود: مثلا در کشورهایی مثل ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه، آمریکا احزاب متعدد نیستند، بلکه بین ۳ گرایش اصلی حزب دارند. البته در این کشورها علاوه بر دو تا سه حزب اصلی احزاب اقماری هم در حال فعالیت هستند و در راستای این احزاب اصلی فعالیت می‌کنند.

ادعای دبیرکل حزب مردم از پدیده احزاب خانوادگی/ با حزب نتیجه انتخابات عجیب و غریب نمی شود!

شیخیانی افزود: وقتی حزب با تعداد اعضای کم تری فعالیت کند وزن و جایگاه سیاسی کم تری نسبت به سایرین داشته و در نتیجه قدرت و فعالیت سیاسی کم تری هم دارد. وقتی تعدد احزاب از حد متعادل و متعارف خارج می‌شود حزب نمی‌تواند رسالت حزبی خودش را به انجام برساند. پس تعدد بیش از حد تحزب خودش ضد حزب محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی افزود: مثلا در آمریکا افرادی که جزو احزاب هستند در زمان انتخابات مشکلی ندارند و به صورت عیان به گرایش خودشان رای می‌دهند. وقتی احزاب پشتوانه جمعیتی داشته باشند، بهتر می‌توانند فعالیت کنند. تعدد و تکثیر بیش از اندازه احزاب مایه ضد حزبی دارد.

شیخیانی در ادامه از بروز پدیده احزاب خانوادگی در کشور خبر داد و توضیح داد: بیشتر احزاب در کشور ما خانوادگی هستند. یک آقا به همراه همسرش یک حزب تشکیل می‌دهد و سپس شروع به عضو گیری می‌کند، ولی در نهایت تصمیم گیرنده خودشان هستند.

وی افزود: مردم ما باید حزبی و شناسنامه دار حزبی شوند تا نتیجه انتخابات عجیب و غریب نشود و فردی شناسنامه دار حزبی منتخب شود.

23217

پست بعدی

بحران زاینده‌رود، تیتر اصلی روزنامه‌های شنبه۲۹ آبان ۱۴۰۰

ش نوامبر 20 , 2021
مشکلات زاینده رود و تجمع گسترده مردم اصفهان، تیتر اصلی مطبوعات امروز است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000