نزدیک به ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال ایران دیابت دارند

نزدیک به ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال ایران دیابت دارند

ایسنا نوشت: معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: هر ۵ ثانیه یک نفر به دلیل عوارض دیابت در دنیا فوت می‌کند.

او گفت: پس از شیوع کرونا درحال حاضر برآورد و پیش‌بینی‌های ما این است که شیوع دیابت در سال‌های پیش رو افزایش می‌یابد.
بر اساس آمار منتشر شده از آخرین مطالعه کشوری در سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال ایران مبتلا به دیابت بودند.
به گفته این مقام بهداشتی موضوعی که سبب نگرانی می‌شود افراد پره دیابتی هستند یعنی کسانی که قندخونشان نه در محدوده بیماران است و نه می‌توان گفت کاملا سالم هستند؛ در واقع ممکن است عوارض دیابت برای آنها رخ دهد و اینها دیابتی‌های آینده ما هستند. ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی شدت متوسط در ۳ تا ۵ نوبت در طول هفته برای این افراد لازم است.

47231

پست بعدی

سید ابراهیم رئیسی به مجلس می رود

ی نوامبر 14 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:معاون پارلمانی ریاست جمهوری درباره حضور رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی پرداخت. سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران درباره گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: سه شنبه هفته گذشته گزینه پیشنهادی آموزش و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000