به‌یاد کامبیز درمبخش؛ آدمی مهربان و نجیب و هنرمندی خلاق و جهانی

به‌یاد کامبیز درمبخش؛ آدمی مهربان و نجیب و هنرمندی خلاق و جهانی

سرپرست معاونت هنری، زنده‌یاد کامبیز درمبخش را هنرمندی دانست که پدیده‌ها و ناراستی‌های فرهنگی را با قلمش نشان می‌داد و مدیرکل هنرهای تجسمی، او را استادی نجیب و بزرگ معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست و طراح سرشناس کشورمان، مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام‌های تسلیتی را منتشر کردند.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری، در پیامی به همین مناسبت نوشت:

«کامبیز درمبخش، اهل دیدن بود، دنیای پیرامون، پدیده‌ها و ناراستی‌های فرهنگی و اجتماعی و انسانی را دقیق می‌دید و خلاقانه در طرح‌ها و کاریکارتوهایش بیان می‌کرد. خلاقیت، مشخصه اصلی و همیشگی آثار درمبخش است.
نگاه و قلمش به همه آثارش وجوه مشترکی داده اما خلاقیت که عنصر جدانشدنی در کارهای این هنرمند است، هر اثری را از دیگری متمایز می‌کند.
کامبیز درمبخش، هنرمند بود، آرام و مهربان. کم می‌گفت اما دیدن و دقیق دیدن را با کوتاه‌ترین و گویاترین بیان یاد می‌داد و در کار هنر مستمر، با اراده و فعال بود.
در گذشت استاد کامبیز درمبخش را به خانواده عزیزش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و علو درجات را برای زنده‌یاد درمبخش از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. یادش گرامی.»

در پیامِ هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی هم آمده است:

«خبر دردناک درگذشت یکی از مردمی‌ترین و اخلاق‌مدارترین استادان هنر همه ما را در بهت فرو برد. کامبیز درمبخش، استادی نجیب و هنرمندی بزرگ بود که همواره در جریان هنرهای تجسمی روز قرار داشت، آثار برجسته او در سطح جهانی شهرت داشت و علاقه‌مندان کاریکاتورهای درخشان او، فقط ایرانی نبودند.
استاد درمبخش با خطوط ساده و در عین حال عمیق، جهانی شگفت‌انگیز را خلق کرد. طی سال‌های اخیر، عموما در سیاست‌گذاری و داوری تمامی رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی در کنار ایشان درس هنر و اخلاق مدارا و محبت آموختیم.
اکنون قلم او از تپش بازایستاده است و با اندوه فراوان درگذشت استاد درمبخش را به خانواده ایشان و هنرمندان ایران تسلیت عرض می‌کنم.»

کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست، طراح و گرافیست پیشکسوت کشورمان، امروز (شنبه پانزدهم آبان)، بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

۵۷۵۷

پست بعدی

رئیس اتاق بازرگانی ایران: هیچکس از خصوصی سازی راضی نیست!

ش نوامبر 6 , 2021
رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در اقتصاد ایران به شکلی بوده که هیچیک از بازیگران اقتصاد از آن راضی نیست. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق بازرگانی ، غلامحسین شافعی ا بیان اینکه ارزیابی نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000