جاده مذاکرات دو طرفه است/ این دور از گفت‌وگوها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد

جاده مذاکرات دو طرفه است/ این دور از گفت‌وگوها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد

ایلنا نوشت:یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جاده مذاکرات دو طرفه است و اگر مجموعه کشورهای ۱+۴ به تحقق این هدف کمک کنند، این دور از مذاکرات می‌تواند نتیجه بخش باشد.

علاالدین بروجردی ، درباره آغاز دور بعد مذاکرات احیای برجام در روز ۸ آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین و اینکه این دوره از مذاکرات چه خروجی خواهد داشت، گفت: معتقدم طبق توافق صورت گرفته مذاکرات در زمان خودش انجام می‌شود و با توجه به اینکه تیم مذاکرات تغییر کرده است، مذاکرات در یک فضای جدیدی صورت خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند در این فضای جدید، اصل برداشتن کل تحریم‌ها یک شرط لازم برای موفقیت این دور از مذاکرات است و اگر بخواهند از این اصل عدول کنند، مذاکرات بدون نتیجه خواهد بود.

جاده مذاکرات دو طرفه است/ این دور از گفت‌وگوها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد/ حجم قابل توجهی از غنی‌سازی ۲۰ درصد را در اختیار داریم

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل اعلام کردند که آمریکایی‌ها باید هم تحریم‌ها را بردارند و هم این‌که برداشتن تحریم‌ها راستی‌آزمایی شود و ما این اطمینان را حاصل کنیم که این اتفاق افتاده و تحریم‌ها برداشته شده است. بنابراین به اعتقاد من اگر مجموعه کشورهای ۱+۴ به تحقق این هدف کمک کنند، این دور از مذاکرات می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

بروجردی درباره این‌که خوشبینی‌هایی برای به نتیجه رسیدن این دور از مذاکرات وجود دارد، عنوان کرد: ما بر اساس منافع ملی‌مان با توجه به این‌که طرف‌های مقابل تعهدات خودشان را محقق نکردند، یک سیر نزولی به تعهدات خودمان دادیم و در حال حاضر همان‌طور که اعلام کردند، ۲۰ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد و حجم قابل توجهی از غنی‌سازی ۲۰ درصد را در اختیار داریم و در یک چنین شرایطی، طبیعی است که آن‌ها راه دیگری ندارند از همین رو اگر بخواهند ما مذاکرات را انجام دهیم باید هدف تحقق اصول برجام باشد و آنان به تعهدات خودشان عمل کنند.

وی تاکید کرد: حتما جاده مذاکرات دو طرفه است و طرف‌های مقابل نمی‌توانند به صورت یک طرفه راه را ادامه دهند و انتظار داشته باشند ما به تعهدات خودمان عمل کنیم؛ ما زمانی از کاهش تعهدات خود بازمی‌گردیم که طرف‌های مقابل به تعهدات خودشان عمل کنند.

23217

پست بعدی

اعلام نظر یک اصولگرا برای مبارزه با فساد: در نهاد ریاست جمهوری خط قرمزی نداریم

ش نوامبر 6 , 2021
ایرنا نوشت:رییس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی، رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری را فردی با سابقه، جامع‌الشرایط و مسلط به امور بازرسی عنوان کرد و گفت: حجت‌الاسلام درویشیان می‌تواند فساد را در نطفه خفه کند «عبدالرحمن معاشر» درباره انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان به «رییس دفتر بازرسی ویژه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000