اعلام نظر یک اصولگرا برای مبارزه با فساد: در نهاد ریاست جمهوری خط قرمزی نداریم

اعلام نظر یک اصولگرا برای مبارزه با فساد: در نهاد ریاست جمهوری خط قرمزی نداریم

ایرنا نوشت:رییس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی، رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری را فردی با سابقه، جامع‌الشرایط و مسلط به امور بازرسی عنوان کرد و گفت: حجت‌الاسلام درویشیان می‌تواند فساد را در نطفه خفه کند

«عبدالرحمن معاشر» درباره انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان به «رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری» و «نماینده ویژه رییس جمهوری برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی» گفت: یکی از اصلی ترین دلایل حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات راست جمهوری، احیای عدالت در کشور و مبارزه با فساد بود.

رییس هیات موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی افزود: انصافا عملکرد او در دستگاه قضایی امیدوار کننده بود و به همین جهت این نگاه و مطالبه ایجاد شد که اگر آیت‌الله رییسی در راس دولت قرار گیرد و جایگاه ویژه‌ای در دولت برای مبارزه و پیشگیری از فساد قائل باشد. بنابراین مطالبه این بود که با توجه به تجربه خوب آیت‌الله رییسی در دستگاه قضا، این پیشینه و کارنامه را در دولت هم به کار گیرد و مانع از فساد و ناکارآمدی ها در دستگاه‌های اجرایی شود و آن را در نطفه خفه کند. به همین جهت با اعتماد جامعه، به ریاست جمهوری انتخاب شد.

درویشیان فردی با سابقه، جامع‌الشرایط و مسلط به امور بازرسی است

معاشر عنوان کرد: بعد از چند ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، رییس جمهوری فردی جامع‌الشرایط و مسلط به امور بازرسی و حقوقی با سابقه طولانی خدمت در این حوزه را به عنوان مسوول بازرسی در دولت انتخاب کرد. به اعتقاد من کسی که مسوول بازرسی ویژه دفتر رییس جمهور می‌شود، به آن جهت که می‌تواند بر همه دستگاه‌های اجرایی دولت نظارت کند، حتما باید شخصی باشد که به حوزه بازرسی و نظارتی مسلط باشد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از یک نیروی مجرب در دفتر ریاست جمهوری نشان می‌دهد وزرا و دستگاه‌های اجرایی کشور باید به این مهم توجه و همچنین همکاری داشته باشند و هر فساد و بی عدالتی که احتمال شکل گیری آن در قوه مجریه می‌رود در همان نقطه و ابتدای شکل‌گیری متوقف شود.

این فعال اصولگرا ادامه داد: ضمن اینکه رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسامی افراد تا زمانی که جرمی ثابت نشده نباید منتشر شود هم باید رعایت و اطاعت شود و مورد توجه حوزه بازرسی دفتر ریاست جمهوری قرار گیرد. امروز بر همه واجب است، این رهنمود رهبر انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

معاشر با اشاره سخنان رییس جمهوری مبنی براینکه در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد، گفت: جای قدردانی ویژه دارد که درنهاد ریاست جمهوری خط قرمز نخواهیم داشت و طبیعی است که رییس دفتر بازرسی ریاست جمهوری به عنوان بازوی نظارتی شخص رییس جمهوری عمل خواهد کرد و با توجه به پیشینه خوبی که حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در سازمان بارزسی کشور داشته است، شکی نیست در برخورد با فساد با آن برخورد خواهد کرد.

وی گفت: بازرسی ریاست جمهوری یک نهاد داخلی است. هر قوه و دستگاه و نهادی برای نظارت بر عملکرد پرسنل خود باید مجمع نظارتی و بازرسی داشته باشد.

23217

پست بعدی

تمدید مهلت ارسال آثار به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

ش نوامبر 6 , 2021
با توجه به درخواست‌ راه‌یافتگان به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، زمان ارسال آثار تا ۳۰ آبان تمدید شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در چهار بخش «موسیقی دستگاهی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000