دو دلیل مهم ناکارآمدی و کاهش بهره‌وری دولت / به کارگیری نیروها به رانت تبدیل شده است

دو دلیل مهم ناکارآمدی و کاهش بهره‌وری دولت / به کارگیری نیروها به رانت تبدیل شده است

ایلنا نوشت:یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت که یکی از رنج‌هایی که امروز جامعه ما متحمل شده و از آن آسیب دیده است، ناکارآمدی و کاهش بهره‌وری دولت است که یکی از دلایل عمده آن بزرگ بودن و غیر متخصص بودن آن است.

محمد جواد حق شناس، در خصوص اینکه به نظر می‌رسد دولت در حال بزرگ شدن و با ورود نیرهای جدید هر کسی افراد مدنظر خودرا با عناوین شغلی مختلف وارد دولت می‌کند، اظهار کرد: بزرگی دولت یک بیماری مزمن و قدیمی است که شخص رئیس‌جمهور و دو معاونت سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در این حوزه نقش مستقیم و حساسی را بر عهده دارند که علی‌القاعده باید در خصوص رسیدگی به این موضوع گام بردارند و از بزرگ‌تر شدن دولت جلوگیری کنند.

وی افزود: روشن است که یکی از رنج‌هایی که امروز جامعه ما متحمل شده و از آن آسیب دیده است، ناکارآمدی و کاهش بهره‌وری دولت است که یکی از دلایل عمده آن بزرگ بودن و غیر متخصص بودن آن است.

رئیس‌جمهور به موضوع بیماری مضمن و قدیمی«بزرگی دولت» رسیدگی کند/ به کارگیری نیروها به رانت تبدیل شده است

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب به انتصابات خویشاوندی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: شاخص‌هایی در این حوزه در نظر گرفته می‌شود که به جای استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد، ما شاهد استفاده از نیروهایی هستیم که براساس ارتباطات فردی، شخصی و گروهی و سیاسی به کار گرفته می‌شوند و متأسفانه امروزه به دلیل وضعیتی که بحث اشتغال در جامعه ایران دارد، به کارگیری نیروها به رانت تبدیل شده است و تسلط بر منابعی که به صورت انحصاری در اختیار حاکمیت و دولت است، دلیلی شده است که افراد علاقمند شوند تا برای بهره‌گیری از این منابع به طور اختصاصی و بدون نظارت عالیه از نیروهایی که اعتماد بیشتری نسبت به آنها وجود دارد یا ارتباط نزدیک‌تر و غیرقابل نفوذتری دارند، بهره بگیرند و عملاً موجب گسترش فساد، ناکارآمدی و تضییع حقوق جامعه و تبعیض و فساد می‌شود.

23217

پست بعدی

اعتراض عضو مجلس خبرگان به افراطیون حوزه/ وعاظ،علما و روحانیون جلوی تندروی‌ها بایستند

چ نوامبر 3 , 2021
اعتمادآنلاین نوشت:عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: وقتی یک مرجع عالی‌قدر که نگاهش نسبت به نظام و انقلاب مشخص است، دلسوزانه تذکری می‌دهد و با این برخورد مواجه می‌شود، دیگر کسی جرات نمی‌کند حرفی بزند. هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به حواشی ایجاد شده پس از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000