بررسی طرح نظارت بر مقامات و کارگزاران در کمیسیون قضایی مجلس

بررسی طرح نظارت بر مقامات و کارگزاران در کمیسیون قضایی مجلس

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه طرح نظارت بر مقامات، مسئولان و کارگزاران درحال بررسی در کمیسیون قضایی است و هنوز نهایی نشده، گفت: پس از تصویب و ارسال به صحن، پیشنهادات نمایندگان در مورد طرح مذکور مطرح و بررسی خواهد شد و مردم و رسانه‌ها نیز در جریان جزئیات آن قرار خواهند گرفت.

«محمدتقی نقدعلی» در مورد آخرین وضعیت بررسی طرح نظارت بر مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، اظهارکرد: این طرح در حال رسیدگی و بررسی در کمیسیون است و مواد آن هنوز به طول کامل تصویب نشده است و پس از تصویب و نهایی شدن به صحن علنی برای بررسی ارسال خواهد شد.

وی افزود: به طور قطع پیشنهادات نمایندگان در مورد مواد طرح مذکور مطرح و بررسی خواهد شد و مردم و رسانه ها در جریان جزئیات آن قرار خواهند گرفت.

 طرح نظارت بر مقامات و کارگزاران در حال بررسی در کمیسیون قضایی است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی، رسیدگی به اموال برخی مسئولان ارشد در ابتدا و انتهای مسئولیت به عهده رئیس قوه قضائیه است در این رابطه در سال ۹۴ قانونی در مجلس تصویب شد و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعدادی از مسئولان را برای اینکه در قوه قضائیه به اموال آنها رسیدگی شود به اصل ۴۲ اضافه کرد.

نقدعلی یادآور شد: در سال ۹۸ سامانه‌ای طراحی شد که اموال مسئولان باید در آن ثبت و به اطلاع رئیس قوه قضائیه می رسید و ما در طرح نظارت بر مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران و همچنین معاملات و سفرهای خارجی در طول دوران خدمت ورود و پیش بینی کردیم که باید تمامی اموال مسئولان در طول دوران خدمت در این سامانه ثبت شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: البته در این طرح ضمانت‌های اجرایی برای مسئولانی که در مسیر ثبت اموال تخلف می‌کنند پیش‌بینی شده و صدور حکم کارگزینی را منوط به تکمیل این سامانه و هیاتی را برای رسیدگی و در صورت تخلف ارسال به قوه قضائیه پیش بینی کردیم.

پست بعدی

۸ سبزی با خاصیت شگفت انگیز

پ اکتبر 14 , 2021
باشگاه خبرنگاران نوشت: سبزیجات برگ دار حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر فراوان هستند و ارزش غذایی بالا و کالری کمی دارند. اگر فردی بتواند از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگدار پیروی کند، مزایای بسیاری از جمله محافظت در برابر بسیاری از بیماری‌ها را برای خود تضمین می‌کند. در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000