انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

مسئله جمهوری آذربایجان، توصیه به صداوسیما، برجام و مسئله ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و رحلت آیت الله حسن زاده آملی از مهمترین مسائلی بود که از تریبون‌های نمازجمعه به آن اشاره شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ائمه سراسر کشور در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله اقدام اخیر جمهوری آذربایجان، مسئله طلاق، بازگشت به برجام، جذب سرمایه و تسهیل سرمایه گذاری، حواشی مربوط به انتخاب استانداران، انتخاب رئیس جدید صدا و سیما و توصیه به آن و رحلت آیت الله حسن زاده آملی …. پرداختند.

جمهوری اسلامی به حسن همجواری و دوری از التهاب در منطقه می‌اندیشد

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه در شمال غرب کشور افزود: آمریکا اراده کرده است در آسیای میانه جای پایی ایجاد کند و از دولت های ضعیف مانند ترکیه، ارمنستان و آذربایجان استفاده می کند.
بنا بر گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: هم به دولت ترکیه و هم دولت آذربایجان می گوییم صبر جمهوری اسلامی برای جهانیان زبانزد است؛ حسن همجواری در کنار کشورهای همسایه را می پذیریم و رتبه اول در روابط بین الملل را با همسایگان خود داریم.
خطیب جمعه رشت گفت: ما در آذربایجان ۶ میلیون شیعه و در ترکیه ۲۳ میلیون شیعه علی تبار داریم و تاکنون جمهوری اسلامی نخواسته است از ظرفیت منابع انسانی استفاده کند. بدانید در مناطق شما مردمانی هستند که اگر جمهوری اسلامی اشاره کند آرامش شما برهم خواهد خورد. امیدواریم روسای این کشورها هوشیارانه عاقلانه و دلسوزانه تصمیم بگیرند.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به حفظ منابع ارضی و موقعیت جغرافیایی و دوری از التهاب می اندیشد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تبیین اشاره کرد و افزود: تبیین سرچشمه بیداری و سدی محکم در برابر تلاش هایی است که می خواهند افکار عمومی را خدشه دار کنند.

انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

آیت الله فلاحتی گفت: اینکه می بینید ملت جمهوری اسلامی مقاوم و با صلابت در برابر استکبار ایستادند در سایه تبیین اسلام و معنویت است.
وی، با بیان اینکه هزاران سایت علیه جمهوری اسلامی به طور شبانه روز فعال است تاکید کرد: حقایق تبیین شود چرا که اگر حقایق را نگوییم دشمنان افسار گسیخته دروغ می گویند.
وی ضمن تسلیت ایام رحلت رسول اکرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مردم را به بهره گیری از نحوه زندگی ائمه اطهار توصیه کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه رشت گفت: متاسفانه گیلان سالمند ترین استان کشور است و کاهش باروری این استان را تهدید می کند.
حسین نحوی نژاد افزود: ۱۴ درصد گیلانیان را سالمندان تشکیل می دهند و پیرترین شهر کشور شهر املش در گیلان است.
وی اظهار داشت: معیارها، شاخص ها و استانداردهای پایش سلامت سالمندان در گیلان نسبت به کشور سویه خوب میزان سالمندی در گیلان است اما دلیل نگران کننده کاهش باروری است.
نحوی نژاد گفت: متاسفانه ۷۰ درصد طلاق ها در زیر کمتر از پنج سال از ازدواج رخ می دهد و این بدلیل ازدواج های بی برنامه و غیر مذهبی است و جوانان اشتیاقی برای باروری ندارند.
مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: در نظام و دولت موظف هستیم کمک ها و حمایت ها از خانواده ها صورت گیرد تا از ترس از معیشت کاسته شود.

اروپا و آمریکا اخیراً برای بازگشت به برجام شدیداً التماس می کنند اما…

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با تقدیر از تلاش های اکبر بهنامجو استاندار پیشین اردبیل افزود: مدیریت جدید صاحب تجربه های نفیس و دارای نوآوری های مدیریتی و یک متخصص کامل در موضوع اقتصاد ایران است.

بنا بر گزارش ایرنا، وی مسئولیت ها را امانت ملت برشمرد و تشریح کرد: این سمتی که بنده در آن قرار گرفتم متعلق به ملت و امانت ملت است و نباید در اختیار شخص خاص یا طیف خاص قرار بگیرد و الا به این جایگاه خیانت شده است. همه باید از این جایگاه بالعدالة و بالسویة بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اکنون زمان وحدت، همدلی و همکاری است و ما نباید در موضوع تحول و توسعه نسبت به کشورهای منطقه و دنیا عقب بمانیم، سرعت تحولات در دنیا بسیار بالاست و زمان در این خصوص نقش حیاتی ایفا می‌کند.

عاملی اضافه کرد: از مدیریت جدید استان می خواهم با تمام توان در جذب سرمایه و تسهیل سرمایه گذاری و حذف بروکراسی های فلج کننده تلاش نماید.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه اظهار کرد: اروپا و آمریکا اخیراً برای بازگشت به برجام شدیداً التماس می کنند اما به یک سوال منطقی جواب نمی دهند که این شما بودید که عمل به برجام را زیر پا گذاشتید، پس توپ در میدان شماست و تکلیف در اینجا کاملا روشن است و جای تهدید نیست.

انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

وی افزود: هر وقت به بندهای برجام عمل کردید ایران هم به تعهدات خود عمل می کند و جای داد و فریاد نیست و مسیر کاملا روشن است.

او گفت: از سخنان آنها معلوم می شود که آنها باز عمل یک طرفه را دنبال می کنند، یا باز می خواهند ایران در مرحله اول تجهیزات هسته ای خود را منهدم کند همچنان که در راکتور آب سنگین اراک اتفاق افتاد سپس آنها قرار داد را دبه کنند، طبیعی است که عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، آنها ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند.

امام‌ جمعه اردبیل با تاکید بر بدعهدی های آمریکا اذعان کرد: ایران شش سال تمام به وظیفه خود عمل کرد، شما به جای عمل به تعهد خود از برجام خارج شدید، الان هم راه باز است برگردید تحریم را بردارید ایران آماده است به التزامات خود پایبند باشد و هیچ وقت به فکر سلاح هسته ای نیست.

جوانان قیام عاشورا را با منطق قوی در فضای مجازی تبیین کنند

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه نهم مهرماه شهر کرمانشاه اظهار داشت: فضای مجازی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هم ابعاد مثبت دارد و هم ابعاد منفی که لازم است ما با استفاده از بخش مثبت آن و در راستای آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها اقدام به تبیین قیام عاشورا در این فضا بکنیم.

بنا بر گزارش ایرنا، او افزود: به تعبیر رهبر انقلاب، بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد.

آیت الله علما با اشاره به ۱۲ مهر به‌عنوان روز وقف گفت: چهار دانگ از شش‌دانگ شهر کرمانشاه وقف است که این‌موضوع نشان‌دهنده اهمیت و ماندگاری این اقدام خیرخواهانه و الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله حسن‌زاده آملی، او را یک «عالم ربانی» و «سالک توحیدی» توصیف و عنوان کرد: این عالم یک «چهره نادر» بود که برای ظهور مجدد امثال ایشان گاه باید یک قرن منتظر ماند.

شیطنت‌های آمریکا در منطقه راه به جایی نمی‌برد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: کنفرانس اربیل و بسته شدن مرز زمینی ایران و ارمنستان از شیطنت های اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

بنا بر گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: سپاه پاسداران ، ارتش ونیروهای نظامی و انتظامی کشور هوشیارانه از تمامیت ارضی کشور حراست می کنند و نقشه دشمنان به مقصود نمی‌رسد.

مطیعی به همزمانی اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و آن را سبب شکوه هرچه بیشتر برنامه های بزرگداشت این هفته دانست.

وی با اشاره به ضرورت اجرای جهاد تبیینی برای تبلور آثار نظام اسلامی خاطر نشان کرد: همان طور که حماسه عاشورا با سخنرانی حضرت زینب(س) تکمیل شد، تاریخ گذشته کشور و ظلم و تبعات حکمرانی رژیم پهلوی باید در قالب جهاد تبیینی در دسترس نسل های بعد انقلاب قرار بگیرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به انتصاب سیدمحمد رضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان، به فعالیت‌های گذشته وی در مسوولیت‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: امید است با روحیه جهادی نیروهای انقلابی ظرفیت های استان تقویت و موانع برای توسعه و پیشرفت استان برطرف شود.

امام جمعه سمنان همسویی و همراهی تمام بخش‌های استان را با استاندار جدید به منظور تحقق اهداف دولت و خدمت بیشتر به مردم برای حل مشکلات خواستار شد.

لزوم به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص از سوی استاندار جدید لرستان

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: رحمت خداوند به کسی داده می‌شود که از رحمت خداوند چیزی در وجودش باشد، خودش اهل مهربانی و کمک به دیگران باشد.

بنا بر گزارش مهر، وی با تاکید بر رحم و مهربانی به خانواده، همسایگان، اطرافیان، مشتری، فروشنده، زیر دست، همکاران، مردم و… افزود: اگر تو به دیگران رحم نمی‌کنی نباید توقع رحمت از طرف خداوند داشته باشی، همدیگر را مورد ملاطفت و مهربانی قرار دهید، اگر در درون کسی حب مال، جان، مقام، شهرت، حسرت و… وجود داشته باشد موفق نخواهد شد و اگر مال دوستی حرام، مقام و شهرت حرام و صفات ناپسند را از خود دور کند، شیطان نیز به او نزدیک نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: انسان باید صفات رذیله را از خود دور کند.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های انتقال امام راحل از ترکیه به عراق در سال ۴۴، هجرت امام از عراق به پاریس و… گفت: اگر ملت و امام این اتفاقات سخت را پشت سر نمی‌گذاشتند و این صبر و شکیبایی را تحمل نمی‌کردند ما الان از عزت، شرافت و افتخار برخوردار نبودیم.

وی با اشاره به روز وقف، نیروی انتظامی، سالمندان، روستا و عشایر گفت: در این مناسبت‌ها نکاتی که لازم بوده را بیان می‌کنیم و توقعات و انتظارات در این رابطه را بیان خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ارتحال ملکوتی علامه آملی و تسلیت این مصیبت به امام عصر، رهبری، مراجع، حوزه‌های علمیه و… افزود: ایشان دانشمندی در جهان اسلام بودند که در حوزه‌های مختلف علوم انسانی کم نظیر بود و در سایه تهذیب نفس و عبودیت الهی به مقاماتی معنوی رسید که در فکر ما هم نمی گنجد.

انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره با تالیفات گران سنگ، تربیت شاگردان نام و نشان دار، حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، همراهی با امام راحل و رهبری گفت: اینها برای ما درس آموز است که تعبیرات ایشان در رابطه با رهبری حجت شرعی را در پی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله وقف گفت: کتب موجود دینی حاکی از اهمیت وقف است، حفظ و نگهداری موقوفات به عنوان وظیفه شرعی و قانونی بر عهده اوقاف و امور خیریه است، البته همکاری مردم نیز در این رابطه یک وظیفه شرعی است، از تمام واقفینی که در استان ما این امر خیر را انجام می‌دهند تشکر و قدردانی می‌کنم و خیر دنیا و آخرت را برای همه آنها درخواست می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: اوقاف و امر خیریه وظیفه دارد به بهترین شکل ممکن این موقوفات را نگهداری و مدیریت کند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به روز نیروی انتظامی گفت: امام راحل در توصیه‌ای به نیروی انتظامی فرمودند که با کسانی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند با شدت رفتار کنید، اما با اشخاص عادی و مردم به دوستی و رفاقت رفتار کنید.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی طبق فرموده رهبری باید به گونه‌ای باشد که وقتی نامش برده می‌شود مردم احساس امنیت و آرامش کند، انضباط، دقت، جدیت در محیط کار، افزایش آموزش و مهارت‌های لازم، عمل به هنگام و اقدام فوری در انجام وظایف، هم عزت و هم سربلندی نیروی انتظامی را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: به ۵۰۰ شهید نیروی انتظامی و خانواده‌های آنها ادای احترام می‌کنیم و این روز را به کارکنان پر تلاش نیروی این روز را تبریک می‌گوئیم.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: در این روزها که شاهد برخی اقدامات از سوی هنجار شکنان و کسانی که ایجاد نا امنی می‌کنند، هستیم، اطلاع داریم که نیروی انتظامی با جدیت و کمک دستگاه‌های نظامی و انتظامی پیگیر برخورد با متخلفین هستند، برخی دستگیر شده‌اند و برخی دیگر دستگیر خواهند شد، قوه قضائیه استان نیز با همکاری مرکز با چنین متخلفینی با اشد مجازات برخورد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حواشی انتخاب استانداران در دولت سیزدهم گفت: در نشریات، در بین نخبگان، فرهیختگان، فعالان، احزاب سیاسی و فضای مجازی مطالبی در این باره مطرح شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه کسانی عالمانه، دلسوزانه، همراه با منطق و استدلال و رعایت آداب و اخلاق اسلامی نظرات خود را تبیین کردند ادامه داد: این امر پسندیده است و برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی ارزشمند است.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اما متأسفانه روش دیگری که در رعایت آداب اخلاقی و شرعی در آن نبود را مشاهده کردیم، چنین شیوه‌های تخریبی مخالف کتاب و سنت است و کسانی که به تخریب شخصیت افراد بپردازند طبق وعده قرآن، سنت و روایات فرجام خوبی در انتظارشان نیست.

وی تصریح کرد: گاهی آنچنان فضایی ایجاد می‌شد دروغ می‌گفتند اما دروغ‌ها را هنرمندانه می‌گفتند، حتی برخی افراد به شک می‌افتادند، وقتی در عمق قلم و نوشته آنها دقت می‌شد آثار هوای نفس و غلبه شیطان بر آن آدم را می‌توانست مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این قلم در راستای تفرقه افکنی در میان افراد، افشار و گروههای انقلابی بود، به هر حال باید با جهاد فرهنگی، تلاش نخبگان و فرهیختگان نقد و بررسی را عالمانه، دلسوزانه، همراه با منطق و استدلال بیان کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: به هر حال بعد از بررسی‌هایی که صورت گرفت آقای «فرهاد زیویار» به عنوان استاندار لرستان از سوی هیئت دولت رأی اعتماد گرفت که برای ایشان از خداوند موفقیت درخواست می‌کنیم، امیدواریم با فضل و الهی بتوانند با بهره گیری از خرد جمعی، وحدت، همدلی، به کار گیری افراد متعهد، متخصص، انقلابی، ولایتمدار با همت و کار مضاعف مبتنی بر کار کارشناسی، تحول همراه با جهش را برای لرستان رقم بزنند.

جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی قدرت خود را به خوبی عرضه کند

آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه اراک افزود: جمهوری اسلامی ایران تا زمانیکه اطمینانی نسبت به آژانس انرژی اتمی پیدا نکند، نباید دوربینی را در اختیارشان گذارد.

بنا بر گزارش ایرنا، وی بیان کرد: باید هوشیار بود و با همه وجود از اطلاعات کشور حراست کرد.

امام جمعه اراک ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان منافع ملی را به دم گرگ‌ها گره نمی‌زند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: توسعه علم و فناوری در زمره امور ضروری ایران است و پیشرفت در این مسیر به دیگران ارتباطی ندارد.

وی عنوان کرد: اسرائیل ۱۰۰ ها کلاهک اتمی دارد که کسی سراغش را نمی‌گیرد اما، مدام برای غنی‌سازی چنددرصدی جمهوری اسلامی مزاحمت ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: پیروان اهل بیت (ع) باید قدرتمند باشند، اما این قدرت باید در راستای استقلال، عظمت، اسلام، تشیع و ایران باشد.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران قدرت نداشت، اسرائیل، آمریکا، اردوغان و دیگر افراد هر کدام تصمیمی برای این کشور می‌گرفتند.

امام جمعه اراک افزود: نیاز است که قدرت جمهوری اسلامی در همه بخش‌ها از نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی، ارتش، بسیج، مردم، بهداشت و درمان، علم و فناوری، روحانیت، صنعت، دانشگاه‌ها، جوانان و سایر بخش‌ها روز به روز بیشتر شود.

انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ایران اهل جنگ نیست و هشت سال جنگ تحمیلی نیز علیه جمهوری اسلامی به راه افتاد اما، دشمنان بدانند ایران قدرتمند به کسی اجازه نگاه کردن چپ به کشورش را نمی‌دهد.

وی بیان کرد: گرگ‌های قدرت‌طلب مانند صدام در دنیا کم نیستند اما اگر ایران اسلامی قدرت نداشت، دشمنان به این کشور رحم نمی‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: قدرت جمهوری اسلامی، قدرت در خدمت اسلام، عدالت، ملت، پیشرفت، عظمت و سربلندی است و به هیچ عنوان قدرت در اختیار شخص نیست.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات کلیدی و مهمی پرداختند که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اخلاق‌مداری و توجه به اخلاق، تبیین حقایق و توجه به فلسفه عاشورا و کربلا از مهمترین نکات مطرح شده در این دیدار بود.

رحلت آیت‌الله حسن‌زاده آملی و امام جمعه میلاجرد از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه اراک بود.

ضرورت یادگیری سواد رسانه‌ای برای مسئولان/ صدای مردم باید از صدا و سیما شنیده شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان، با اشاره به اینکه یکی از مطالباتی که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان بیان کردند جهاد تبیین است، اظهار کرد: امروز دشمن در فضای مجازی برای ایجاد یاس و ناامیدی ورود پیدا کرده و این فضا، فضایی شده است که واقعیت‌ها را دگرگون نشان می‌دهد.

بنا بر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: فضای مجازی امروز هویت فرهنگی و ملی و مذهبی و دینی ما را مورد تهاجم قرار داده و همانگونه که رهبر معظم فرموند جوانان باید وارد فضای تبیین شوند و واقعیت‌ها را مبتنی بر مباحث اخلاقی بیان کنند، در حال حاضر دشمن در عقاید و آرمان‌های ما شبهه پراکنی می‌کند و جوانان باید در امید آفرینی و عرصه‌های عقلانیت و حکمت ورود پیدا کنند و مراقب باشیم مسائل مبتنی بر شهوات غلبه پیدا نکند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه جوانان قبل از ورد به فضای تبیین باید به سواد رسانه‌ای توجه کنند، مطرح کرد: سواد رسانه‌ای برای مسئولان و پدر و مادرها یک ضرورت است چراکه فضای مجازی رابطه اجتماعی جدیدی را طراحی کرده و با واقعیت‌های جدیدی روبرو هستیم.

امام جمعه همدان افزود: رعایت اخلاق در مطالبه‌گری‌ها مسئله دوم است و باید آنرا شناخت و رعایت کرد و به عبارت دیگر در بحث تبیین، اخلاق جزء ضروریات است، همچنین مسئله سوم که باید به آن توجه کنیم تشکیل جبهه است و برای مبازره در میدان فضای مجازی با دشمن نیازمند ورود هدفمند هستیم.

وی در رابطه با انتخاب رئیس جدید صدا و سیما هم گفت: صدا و سیما باید هدایت فرهنگی و خانه تکانی برای تحقق آرمان‌ها داشته باشد و سخنان رهبر و امام انقلاب را در این زمینه محقق کند و هدایت فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد، همچنین این ارگان باید در تحقق رسالت فرهنگی نقش داشته باشد، منفعل نباشد، در عرصه هدایت فرهنگی فعال باشد، مطالبات مردم باید از صدا و سیما گفته شود و صدای مردم باید از صدا و سیما شنیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان درباره مسئله آذربایجان هم بیان کرد: همسایه شمالی ما توجه کند در زمین بازی صهیونیست‌ها وارد نشود و فریب آنها را نخورد چراکه کشور ما در عرصه‌های مختلف آمادگی دارد و هر چه قدر رژیم صهیونیستی به مرزهای ما نزدیک شود به پایان عمر خود نزدیک شده است.

وی در قسمتی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: تنها قلب پیغمبر اسلام بود که توانست قرآن را تلقی کند و او را تبیین و تفسیر کند و اولین فضیلت قرآن، قلب پیامبر است که محل تجلی پروردگار عالم شده است و مسئله دوم خاتم‌النبی بودن ایشان است که پیغمبر را به عنوان خاتم رسل معرفی کرده است.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: به عبارتی پیغمبر در خلقت، اول است و در هدایت بشر، آخر است و در عالم نمونه ندارد و خداوند مقام او را بزرگ می‌دارد و در قرآن او را رسول و نبی خطاب می‌کند و این عظمتی است که خدا برای پیامبر در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: پیغمبر عبد مطلق است و از روی هوا و هوس حرف نمی‌زند و هر چه می‌گوید وحی الهی است، حضرت محمد(ص) از جنس مردم است و باعث شده خیلی از انسان‌ها از جهنم و جهالت ها نجات پیدا کنند، علاوه بر این باید سنت‌های پیغمبر، سبک زندگی و رفتار او با خانواده و فرزندان و جامعه را مطالعه کنیم چراکه امروز جامعه نیازمند به این روش‌هاست و پیامبر اسلام اسوه حسنه است.

رحلت علامه حسن زاده ضایعه بزرگ برای ایران و اسلام است

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت دو سبط رسول حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) خواستار بهره‌گیری از فیوضات الهی و تقوا، سیره و روش رسول اکرم (ص) در زندگی شد.

بنا بر گزارش مهر، وی با بیان اینکه جهاد در راه خداوند دارای ارزش بالایی است، افزود: مؤمن پیامبر را به عنوان وسیله قبول دارد ولی منافق چنین کاری نمی‌کند و این اصل تفاوت بین مؤمنان و منافقان است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام، کسب مال حرام، شهوت، ریا و خودنمایی را از جمله آسیب‌های جامعه یاد کرد و افزود: باید نسبت به این مسائل حساس بود.

آیت الله لائینی با تسلیت رحلت علامه حسن زاده آملی، فقدان این شخصیت را ضایعه‌ای بزرگ برای ایران و اسلام دانست و با تقدیر از ابراز احساس مردم و حضور باشکوه در مراسم تشییع علامه ذوالفنون گفت: مراسم باشکوهی نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور علما برگزار شده است.

امام جمعه ساری همچنین به اربعین حسینی گفت: حال و هوای اربعین حسینی در شهرها و مناطق مختلف استان زنده شده است و برنامه‌های خوبی اجرا شد.

وی با بیان اینکه بهترین صدقه جاریه، وقف به شمار می‌رود از مردم خواست تا بخشی از اموال خود را در راه رضای خداوند وقف کنند و افزود: اوقاف مازندران موکب خوبی را ایام اربعین در سامرای عراق برپا کرده است.

انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: باید نسبت به رعایت دین و احکام الهی توجه داشته باشیم زیرا اظهار گناه، قبح زدایی و ضربه بزرگ محسوب می‌شود.

آیت الله لائینی خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی برای پیشگیری از بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه شد و گفت: اصناف باید نسبت به رعایت مسائل ارزشی نظارت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه ساری از مسئولان خواست تا جلوی ورزش‌های مختلف در بوستان‌ها و اماکن تفریحی را بگیرند و نسبت به رعایت ارزش‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

وی با گرامیداشت عروج شهادت گونه نوجوان فداکار ایذه ای، وجود چنین جوانان را برای کشور نعمت و قدر دانست.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه پیامبر گرامی اسلام بیشترین ضربه را از یهودی‌ها دیده است، گفت: امروز نیز صهیونیست‌ها در حال انجام شیطنت‌هایی هستند و دولت‌های به ظاهر اسلامی زمینه ساز نفوذ و ظهور رژیم غاصب اسرائیل هستند.

امام جمعه ساری گفت: به هیچ وجه حضور اسرائیل غاصب و آمریکای جهانخوار را پیرامون کشور تحمل نخواهیم کرد.

حاشیه سازی مدیران برای یکدیگر ممنوع/همکاری همه برای افزایش تولید

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: هیچ مدیری نباید برای سایر مدیران حاشیه سازی کنند و بر تمامی آحاد جامعه واجب است تا با هم افزایی نسبت به افزایش تولید در استان فارس اقدام کنند.

بنا بر گزارش مهر، امام جمعه شیراز ادامه داد: استاندار فارس، شهردار شیراز، نمایندگان مردم در پارلمان‌های محلی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همگی انقلابی هستند از اینرو این فرصت بهترین زمان برای برطرف کردن مشکلات است.

وی با عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر (ص) عنوان کرد: شیراز سومین حرم اهل بیت است و سیمای شهر شیراز باید با توجه به این ایام سیاه پوش شود.

دژکام در مورد تحولات منطقه نیز اظهار کرد: جریان مقاومت در جهان اسلام، مقاومت علیه استکبار برای جلوگیری از تصاحب بلاد مسلمین است و مردم محلی باید برای آینده کشور فلسطین تصمیم گیری کنند و آمریکا و هم پیمانانش حق ندارند در مورد سرزمین فلسطین تصمیم گیری کنند.

او ادامه داد: اسرائیل در تلاش است تا با حضور در خاورمیانه برخی از کشورها را با خود همراه کند و حضور وزیر خارجه اسرائیل غاصب در بحرین یکی از نشانه‌های همین موضوع است این در حالی است که دولت‌های غاصب اسرائیل، آمریکا و انگلیس تلاش کرده تا کشور بحرین را از صاحبان اصلی خود گرفته و به دست نوکران خودشان تحویل دهند.

انتقاد ائمه جمعه از اروپا و آمریکا در خصوص عمل نکردن به برجام:اروپا و آمریکا شدیدا التماس می‌کنند اما به یک سوال منطقی پاسخ نمی‌دهند

امام جمعه شیراز در مورد آذربایجان نیز تاکید کرد: مردم آذربایجان انسان‌هایی ولایی هستند اما برخی از سردمداران آنان با همکاری آمریکا و هم پیمانانش در تلاش هستند تا مواضعی بگیرند که به جهان اسلام ضربه وارد کنند.

دژکام افزود: مردم آذربایجان به سردمداری خود واکنش نشان داده و با آنان مخالفت کرده‌اند این در حالی است که دشمن از قدرت نظامی ایران آگاه بوده و این آگاهی در میان آنان وجود دارد که هیچ کشوری در اطراف ایران یارای مقابله با ما را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد مشکلات موجود در جامعه نیز بیان کرد: رهبری سالیان متعددی است به دولت‌ها توصیه کرده تا مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کنند اما تاکنون این بیانات مغفول مانده اما تغییراتی که در سطح کشور در حوزه ملی صورت گرفته که این امیدواری را ایجاد کرده تا مشکلات برطرف شوند.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز تاکید کرد: موضوع تفکر و تعقل از آن دسته موضوعاتی است که نیاز جامعه بشری است و بر اساس تعالیم قرآنی نیز انسان باید در خصوص مسائل مختلف تفکر کند.

زمینه تجارت فرامرزی در استانهای مرزی تقویت شود

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز ۹ مهرماه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با بیان اینکه آذربایجان غربی، استانی مرزی است و از ظرفیتهای بالقوه فراوانی برخوردار است، افزود: باید از ظرفیت مرزی برای توسعه اقتصادی استان استفاده شود.

بنا بر گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت توجه به دیپلماسی مرزی توسط مسئولان ادامه داد: نیاز است مسئولان به استانهای مرزی اهمیتی مضاعف داشته باشند و بسترهای سرمایه گذاری و تجارت فرامرزی را در کشور و استانهای مرزی فراهم و تقویت کنند.

حجت الاسلام قریشی بااشاره هم مرزی آذربایجان غربی با ۳ کشور، ادامه داد: وزارت امور خارجه دفتر خود را در استان تقویت کند.

وی بااشاره به مسئله نان در شهر گفت: شایسته نیست مردم برای تهیه نان ساعتها در صف بایستند، لذا مسئولان متولی نسبت به ساعات کاری نانوایی ها رسیدگی کنند.

امام جمعه ارومیه بااشاره به جایگاه اعتقادی ائمه اطهار در جامعه اسلامی تاکید کرد: وظیفه ماست جایگاه ائمه را بزرگ بشماریم و سلوک آنها را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز وقف خاطر نشان کرد: وقف اثر خیر است که بعد از وفات خیر از اثرات آن بهره مند می شود. لذا ضروری است این باب خیر مورد توجه قرار گیرد.

23219

پست بعدی

جان باختن ۲۳۵ بیمار کرونایی طی شبانه‌روز گذشته

ج اکتبر 1 , 2021
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر رسید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:تا کنون ۳۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000