زندگی حسینی؛ کتاب یادداشت‌های عاشورایی محمدرضا زائری

زندگی حسینی؛ کتاب یادداشت‌های عاشورایی محمدرضا زائری

چاپ سوم کتاب «زندگی حسینی» از مجموعه یادداشت‌های عاشورایی محمدرضا زائری منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ سوم کتاب «زندگی حسینی» به قلم محمدرضا زائری از سوی انتشارات خیمه منتشر شد.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: « نفس‌کشیدن در ذکر فضیلت‌ها و منقبت‌های او، آه دردمندانه برآوردن در مصائب او، اشک سوزناک ریختن در شهادت او، حضور در مجالس یاد او، همراهی‌کردن در بزرگداشت نام او، درحقیقت نوعی اعلام موضع برای همراهی با آن جبهه حق و ثبت امضا در دفتر حق‌جویان و حق‌مداران است و ذکر خداوند و عبادت او به‌شمار می‌آید و بدین‌ترتیب، آن زندگی آرمانی در «زندگی حسینی» تجلی می‌یابد و آن معنا در این صورت تحقق می‌پذیرد.
چون خداوند حسین (ع)، بزرگ‌ترین فدایی توحید و بندگی، را دوست می‌دارد، هرکه حسین‌بن‌علی را دوست بدارد محبوب خدا می‌شود (أحبّ الله من أحبّ حسینا) و این محبت نیز خواستنی و انتخاب‌کردنی و ساختنی و جستنی نیست؛ این محبت عطیه و عنایتی است که خداوند به هرکه بخواهد می‌دهد و به هرکه بپسندد مرحمت می‌کند: «إِنَّکَ لا تَهْدی مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ یَهْدی مَنْ یَشاءُ»؛ تو ای پیامبر، نمی‌توانی هرکه را بخواهی هدایت کنی؛ بلکه خدا هرکه را بخواهد هدایت می‌کند. «تا یار که را خواهد و میلش به که باشد!» و این محبت، درحقیقت، بزرگ‌ترین اکرام و بزرگداشت خداوند است که سپاس و شکر می‌خواهد… »

این کتاب مجموعه یادداشت های سال های اخیر به قلم دکتر محمدرضا زائری، نویسنده و کارشناس معارف دینی و مسائل اجتماعی است.

زندگی حسینی؛ کتاب یادداشت‌های عاشورایی محمدرضا زائری

/6262

پست بعدی

روایت سردار جلالی از جبهه‌های غرب کشور/ دکترین ارتش و سپاه برگرفته از راه و روش کدام شهید است؟

س سپتامبر 28 , 2021
فارس نوشت: سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مسیری که شهید بروجردی در کردستان دنبال کرد، بعدا تبدیل به دکترین ارتش و سپاه شد و تا روز آخر جنگ در کردستان این مسیر را ادامه دادند و این مسیر به انتها نرسید. مشروح گفت و گو با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000