ابتلای ۲۰۰ مادر باردار به کرونا در اصفهان/ ۴ مادر باردار در مردادماه فوت کردند

ابتلای ۲۰۰ مادر باردار به کرونا در اصفهان/ ۴ مادر باردار در مردادماه فوت کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه موج پنجم کرونا مادران باردار را هدف قرار داد و یکی از تاکیدات ما برای واکسیناسیون این طیف همین تجربه تلخ بود، گفت: بیش از ۲۰۰ مادرباردار با علایم کرونا در بیمارستان امین بستری شدند که در ۱۰ روز گذشته ۴ مادر باردار فوت شدند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، بهروز کلیدری، ظهر دوشنبه،در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت استان اصفهان در موج پنجم کرونا پرداخت و اظهار کرد: مردادماه سختی را پشت سر گذاشتیم و به جرات می توان گفت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دشوارترین و تلخ ترین ایام در همین موج پنجم رقم خورد و اگر همت کادر درمان و پرستاران نبود با چالش های عدیده ای مواجه می شدیم.

وی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت درمانی استان اصفهان در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت، افزود: در موج پنجم تعداد بیماران به سه هزار نفر افزایش یافت و تعداد بیمارهای بستری در یک روز گاهی به ۷۰۰ نفر هم رسید.

تمام ظرفیت بیمارستانهای اصفهان در موج پنجم کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه تمام ظرفیت بیمارستانهای دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، خیریه و نظامی در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت، تاکید کرد: بیمارستان الزهرا به عنوان سانتر کرونا با ظرفیت ۷۰۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت و ظرفیت بستری در بیمارستان امین به ۲۰۰ بیمار کرونایی رسید و بیمارستان عیسی بن مریم هم به ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا خدمت رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۷۰ بیمار مبتلا کرونا در بیمارستانهای شریعتی و غرضی بستری شدند، ابراز کرد: بیمارستانهای نظامی صدوقی و بیمارستان صحرایی زیر نظر همین بیمارستان هم به ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا یاری رسانده اند.

تعطیلی خدمات غیراورژانسی در اصفهان

کلیدری با این توضیح که تمام خدمات غیراورژانسی در بیمارستانهای اصفهان متوقف شده است، گفت: به طور متوسط در مردادماه، تعداد بستری ها به ۸۰۰ نفر درشهراصفهان رسید و به علت کمبود جا در بیمارستانهای کاشانی، چمران، بهشتی، فیض و موسی کاظم که به بیماران اورژانسی اختصاص یافته بودند، صف انتظار تشکیل شد.

فوت ۴ مادر باردار در موج اخیر

وی با تاکید بر اینکه موج پنجم کرونا مادران باردار را هدف قرار داد و یکی از تاکیدات ما برای واکسیناسیون این طیف همین تجربه تلخ بود، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ مادرباردار با علایم کرونا در بیمارستان امین بستری شدند که در ده روز گذشته ۴ مادر باردار فوت شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۰۰ بیمار بستری از ۳ هزار و بیمار در بیمارستانهای شهر اصفهان بستری شدند، افزود: در کنار بیماران بستری خدمت رسانی به صورت تشکیل پرونده بستری موقت به ۲ هزار بیمار در جریان بود و در مجموع در مردادماه بیماران بستری به ۵هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

ابتلای ۱۴۵ هزار نفر به کرونا و مرگ ۱۴ هزار

وی تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر ۱۴۵هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شدند و ۱۴ هزار نفر هم با علائم کرونا جان خود را از دست دادند.

کلیدری بیان کرد: اگرچه در شهر اصفهان خیز موج پنجم در حال شکسته شدن است اما این بیم می رود که در برخی از شهرستانهای استان اصفهان این موج سیر صعودی به خود بگیرد.

وی با گریز به اینکه مراکز درمانی در شهرستانهای سمیرم، لنجان، مبارکه، داران بیش از ظرفیت در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفتند، تصریح کرد: وضعیت در شهرستانهای نائین و گلپایگان ثبات بیشتری داشت و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

افتتاح بیمارستان صحرایی تا چند روز آینده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه سناریوهای بدبینانه‌ای در خصوص موج پنجم در نظر گرفته شد، اظهار کرد: برای عبور از فرضیات بدبینانه در موج پنجم مبادرت به ایجاد بیمارستان صحرایی کردیم که تا چند روز آینده راه اندازی می شود و ممکن است در سویه لامبدا به کار آید.

وی آمار مرگ و میر این روزها را ناشی از عواقب موج پنجم کرونا دانست و توضیح داد: ممکن است تلفات ۴۵ تا ۶۰ نفر در روز تا روزهای آینده تداوم داشته باشد که باز هم تاکید بر ممانعت از شکل گیری تجمعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

پست بعدی

آخرین خبرها از ساخت سریال «روزگار جوانی»

د آگوست 30 , 2021
چند عکس تازه از سریال «روزگار جوانی» که ادامه یک مجموعه تلویزیونی خاطره‌انگیز به همین نام است، منتشر شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با پایان یافتن تصویربرداری سریال «روزگار جوانی» به کارگردانی اصغر توسلی، مراحل فنی در حال انجام است تا سریال برای پخش آماده شود. سپهر محمدی، تهیه‌کننده سریال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000