پیام تسلیت وزیر فرهنگ برای درگذشت محمدرضا حکیمی

پیام تسلیت وزیر فرهنگ برای درگذشت محمدرضا حکیمی

سید عباس صالحی در پیامی درگذشت استاد محمدرضا حکیمی اندیشمند برجسته دینی را تسلیت گفت و نوشت: او از تبار عالمان راستین و دانشوران اصیل این مرز و بوم بود که در عمر پاک‌زیستی خویش زبان و قلم را در خدمت احیای فضیلت و عدالت قرار داد و ردای عزت خرد و اندیشه را به چاکری قدرت و ثروت نیالود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است:

«اشکم به نظر قطره زنان می‌رقصد

آهم به جگر بال فشان می‌رقصد

تا یاد تو می‌کنم دلم می‌بالد

تا نام تو می‌برم زبان می‌رقصد

ارتحال علامه مفضال استاد محمدرضا حکیمی داغ سرزمین دانش و فرهنگ ایران زمین بود. او از تبار عالمان راستین و دانشوران اصیل این مرز و بوم بود که در عمر پاک‌زیستی خویش زبان و قلم را در خدمت احیای فضیلت و عدالت قرار داد و ردای عزت خرد و اندیشه را به چاکری قدرت و ثروت نیالود.

او از پیشگامان نو فهمی و عصری‌سازی معارف اهل‌بیت علیهم السلام بود. این که بتوان آن مفاهیم حیات‌بخش ونورانی را از منظرهای جدید دریافت و در قالب‌های نو عرضه داشت.

او از طلایه‌داران و متفکران انقلاب اسلامی ایران و دلباخته این موج شکوهمند بود اما آن را در افق عدالت و معنویت تفسیر می‌کرد و با هرگونه تحریف نظری و عملی آن ستیز داشت و در این حق‌گویی مداهنه‌ای روا نداشت.

او در زندگی شخصی‌اش نماد شکوه قناعت و عزت نفس بود و در قله‌ای از سلوک روحی و معنوی مکتوم زیست که دریافت کرانه‌های آن بر معاشران نزدیک هم آشنا نبود.

اینک او در میان ما نیست و فقدانش ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بود و هست.

در این روزها که ایام به عطر سوگ حسینی ممهور است از ایزد منان می‌خواهیم که او را با معشوق خویش سالار شهیدان و اهل‌بیت و اصحاب او محشور کند، به بازماندگان‌شان به ویژه برادر مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید و این داغ را بر دلدادگان و شاگردان راه و مکتب او آسان سازد و آنان را در مسیری که او تعلیم داد، پایمردی و استواری بخشد.»

۵۸۵۸

پست بعدی

یکی از مصدومان واژگونی اتوبوس در مهماندوست دامغان فوت کرد

د آگوست 23 , 2021
شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: یکی از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۲۵ محور دامغان – شاهرود حوالی مهماندوست پس از دو روز درمان، متاسفانه جان خود را از دست داد. رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۲۵ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000