پاسخ محمودزاده به میرتاج‌الدینی؛ اگر کسی مخالف عقیده‌مان بود او را متهم به سیاه‌نمایی نکنیم /انتقاد از رفتار پوپولیستی نمایندگان

پاسخ محمودزاده به میرتاج‌الدینی؛ اگر کسی مخالف عقیده‌مان بود او را متهم به سیاه‌نمایی نکنیم /انتقاد از رفتار پوپولیستی نمایندگان

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: دولت انقلابی و حزب اللهی و مجلس انقلابی، امیدی را در مردم ایجاد کرد. بر این اساس مسئولانی که در آینده مدیریت کشور را برعهده خواهند گرفت توجه داشته باشند که دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا احمدی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم طی تذکر و اخطاری با استناد به ماده ۳ آیین نامه داخلی مجلس و اصل ۶۷ قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور، هیات رئیسه مجلس و وزرای پیشنهادی گفت: استحضار دارید که دولت انقلابی و حزب اللهی و مجلس انقلابی، امیدی را در مردم ایجاد کرد. بر این اساس مسئولانی که در آینده مدیریت کشور را برعهده خواهند گرفت توجه داشته باشند که دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است.

او افزود: مسئولان کسانی را برای مدیریت کلان کشور و مدیران میانی استان ها انتخاب کنند که با در نظر گرفتن خدا، شهدا و اهل بیت (ع) برای مردم خدمت کنند و انقلابی، دلسوز، جهادی، دارای سوابق روشن و فسادستیز باشند تا بتوانند شعارهای داده شده را اجرایی کنند تا مردم شاهد تحقق وعده ها و رفاه بیشتر خود در کشور باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم در تذکر دیگری ضمن تشکر از رئیس مجلس عنوان کرد: دیروز طی بازدیدی از بیمارستان های استان گیلان شاهد وضعیت نابسامان این بیمارستان ها بودم و تنها دو نفر از کادر درمان برای چندین بیمار وجود داشت و به آنها کمک می کردند، کمبود اکسیژن، کیت آزمایشگاهی و دارو در این بیمارستان ها، بیماران را با مشکلات جدی مواجه کرده است که امیدواریم با توجه به انتخاب مدیران نسبت به رفع این مشکلات و معضلات اقدامات لازم صورت گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون بهداشت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نمایندگان به جای طرح مسائل منطقه ای، موافقت یا مخالفتشان را با برنامه های رئیس جمهور اعلام کنند

در ادامه محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به ماده ۱۰۹ آئین نامه داخلی مجلس و بند نهم اصل سوم قانون اساسی، گفت: طبق این مواد نمایندگان باید از کلیات برنامه های رئیس جمهور دفاع یا ایرادات خود را مطرح کنند.

پاسخ محمودزاده به میرتاج‌الدینی؛ اگر کسی مخالف عقیده‌مان بود او را متهم به سیاه‌نمایی نکنیم/ نقدعلی: جای طرح مسائل منطقه‌ای و استانی  نیست

او افزود: متاسفانه برخی از همکاران به جای طرح موضوعات خود در موافقت یا مخالفت کلیات برنامه بحث های منطقه ای را مطرح کردند که رئیس مجلس دو مرتبه باید این موضوع را تذکر می داد. کشور ایران هم خوزستان است هم آذربایجان و هم لرستان و مشکلات هم تقریبا یکسان است، معضل آب در خوزستان وجود دارد و این امر به معنای مبرا بودن اصفهان از این موضوع نیست.

نقدعلی تصریح کرد: همگی قسم یاد کرده ایم لذا چرا زمانی که باید از کلیات برنامه دولت دفاع یا مخالفت کنیم اقدام به رفتارهای پوپولیستی می شود که انگار در حال نهادینه شدن است، مشکلات گسترده است و بسیاری از استان ها نیازمند استاندار ویژه هستند اما این موضوع بنا نمی شود که زمان صحبت در مورد برنامه های رئیس جمهور به حاشیه برویم. چنین مواردی آفت به همراه دارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: از صبح در حاشیه از خوزستان صحبت شد در حالی که مردم حوزه انتخابیه بنده الان این طور تصور می کنند که مسائل آن ها مدنظر قرار ندارد در حالی که این وظیفه هیات رئیسه بود که وقتی نماینده ای به حاشیه می رود تذکر دریافت کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار قانون اساسی نقدعلی، گفت: در حین طرح صحبت های نمایندگان به این موضوع تذکر داده شد.

اگر کسی برخلاف عقیده ما اظهارنظر کند، نباید او را به سیاه‌نمایی متهم کنیم

همچنین جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس که گفته بود نباید در اینجا سخنی بگوییم که رسانه های بیگانه از آن سواستفاده کنند. خدمات نظام را در طول ۴۲ سال نادیده بگیریم و سیاه نمایی کنیم که از قبرخوابی، بدن فروشی و … پشت تریبون مجلس سخن به میان آوریم، عنوان کرد: بنده نسبت به اظهارات یکی از همکاران که مرا در جریان مخالفتم با کابینه و برنامه‌های حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به سیاه‌نمایی متهم کرد، تذکر دارم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازی به سیاه‌نمایی در این وضعیت تأسف‌بار معیشتی وجود ندارد، گفت: همه مردم این وضعیت را مشاهده می‌کنند.

او یادآور شد: نمایندگان در بیان اظهارنظر آزاد هستند، شما نیز می‌توانید به عنوان موافق یا مخالف اظهارنظر کنید و حق این را ندارید که کسی را متهم به سیاه‌نمایی کنید. من در مخالفت با کابینه دکتر رئیسی عنوان کردم که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و تورم، بیکاری، آمار کودکان کار، اختلاف شدید طبقاتی و قبرخوابی حاصل اقتصاد دولت‌های گذشته است.

محمودزاده اضافه کرد: البته ممکن است همکاری که مرا مورد خطاب قرار داده به این دلیل از بیانات من ابراز ناراحتی می‌کند که وی سال‌ها به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت‌های نهم و دهم مشغول به کار بوده و این فشار اقتصادی ناشی از عملکرد اقتصادی دولت‌های قبل بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر کسی برخلاف عقیده ما اظهارنظر کند، نباید او را به سیاه‌نمایی متهم کنیم، مجلس شورای اسلامی محل بیان نظرات مختلف است با وجود اینکه موافق تعدادی از وزرای پیشنهادی هستم اما از وظایف قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد و واقعیت‌های جامعه را عنوان می‌کنیم.

۲۷۲۱۹

پست بعدی

نگاهی به سلوک مردمی و خدمات عالم ربانی مرحوم آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی

ش آگوست 21 , 2021
اولین عالمی که از دوره نوجوانی با او آشنا و مانوس شدم مرحوم آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی بود که در عموم مردم به «حاج آقاکمال» معروف بود. او سال‌ها در یکی از مساجد محل زندگی ما در اصفهان به نام «مسجد آقاعلی بابا» هر سه وقت صبح، ظهر و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000