هرمز فرهت با خلق آثاری ارزشمند چون موسیقی فیلم «گاو» ماندگار شد

هرمز فرهت با خلق آثاری ارزشمند چون موسیقی فیلم «گاو» ماندگار شد

در بخشی از پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت زنده‌یاد هرمز فرهت با اشاره به آثار متعدد و ارزشمند کارنامه کاری او چون موسیقی فیلم «گاو» و «سه مینیاتور ایرانی» (برای پیانو)، از فرهت به‌عنوان چهره‌ای ماندگار و بی‌بدیل در موسیقی و هنر ایران نام برده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهنگستان هنر، در پیامی درگذشت هرمز فرهت، موسیقی‌دان، پژوهشگر و مدرس به‌نام موسیقی ایران را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«هوالباقی

اندوه از دست دادن استاد هرمز فرهت، نه تنها جامعه موسیقی ایران بلکه دوستداران او در جهان را در غم و اندوه فراوان فرو برد.

زنده‌یاد استاد فرهت با خلق آثاری متعدد و ارزشمند چون موسیقی فیلم «گاو»، «سه مینیاتور ایرانی» (برای پیانو) و همچنین تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف موسیقی، چهره‌ای ماندگار و بی‌بدیل در موسیقی و هنر ایران بود.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، فقدان زنده‌یاد هرمز فرهت را به خانواده محترم ایشان، استاد شاهین فرهت، عضو پیوسته این فرهنگستان، هنرمندان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت گفته و از پروردگار مهربان برای ایشان، آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کند.»

هرمز فرهت از استادان بزرگ آهنگسازی ایران و موسیقی‌شناس ایرانی روز گذشته، سه‌شنبه ۲۵ مرداد در ۹۳ سالگی در ایرلند درگذشت.

۵۷۲۵۹

پست بعدی

عجیب‌ترین مسمومیت با مصرف کدو سبز

چ آگوست 18 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محققان می‌گویند مصرف کدو سبز می‌تواند باعث بروز مسمومیت و حتی مرگ در انسان شود. کدو سبز یکی از گیاهانی است که در فصل تابستان به صورت گسترده کشت می‌شود. با این حال، این گیاه که به صورت پخته شده و خام استفاده می‌شود ممکن است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000