ماجرای والدینی که فرزند کم‌شنوا می‌خواستند، در «ماه در می‌زند» روایت شد

ماجرای والدینی که فرزند کم‌شنوا می‌خواستند، در «ماه در می‌زند» روایت شد

برنامه گفت‌وگومحور «ماه در می‌زند» که در ایام محرم و صفر، هر روز روی آنتن شبکه دو می‌رود، میزبان خانواده‌ای شد که برای پذیرش فرزند از بهزیستی، شرط کرده بودند کم‌شنوا باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «ماه در می‌زند» که در ایام محرم و صفر هر روز روی آنتن شبکه دو می‌رود، در ادامه روایت‌هایش از زندگی مردم معمولی، میزبان مادر و پدری بود که برای گرفتن سرپرستی فرزند از بهزیستی، شرط کم‌شنوا بودن گذاشتند.

این مادر و پدر که به همراه دختر بزرگ‌شان، ماجرای انتخاب فرزند دوم‌شان از بهزیستی را برای مخاطبان «ماه در می‌زند» روایت می‌کردند، از مشکلات کودکانی گفتند که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و چون دچار معلولیت هستند، کسی برای گرفتن سرپرستی آن‌ها داوطلب نمی‌شود.

مادر این خانواده که فرزند اولش نیمه‌شنوا بود، گفت: «شرایط گرفتن سرپرستی کودکان بهزیستی را خواندم و به مسوول گروهی که به همین منظور تشکیل شده بود پیام دادم و شرط گذاشتم که من می‌خواهم یک کودک کم‌شنوا را به فرزندی بپذیرم اما بعد که برای دیدن پسری که انتخاب کرده بودم رفتم متوجه شدم او هم کم‌شنواست و هم در هنگام تولد دچار مشکل شده است و سی‌پی مغزی دارد اما دیگر به او دل‌بسته بودم.»

پدر خانواده نیز درباره هزینه‌های بالای نگهداری از فرزندش و از برکتی که به خاطر «رضا» به زندگی‌شان آمده است گفت. او که شغلش برنامه‌نویسی است، توضیح داد: «من یک برنامه‌نویس ساده هستم و درآمدم به اندازه یک کارمند است. هزینه‌های نگهداری رضا و فقط هزینه ماهیانه کلاس‌هایش بیشتر از حقوق یک کارمند است اما افرادی هستند که به ما کمک می‌کنند.»

درخواست مادر رضا در حالی که فرزندش را در آغوش گرفته بود، از همه مردم برای این که به کودکان دارای معلولیت تحت سرپرستی بهزیستی توجه ویژه داشته باشند، بخش پایانی این روایت بود.

«ماه در می‌زند» به کارگردانی و طراحی مریم نوابی‌نژاد و تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی هر شب ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه و تکرار آن هر روز ساعت ۱۲ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و قصه‌هایی اجتماعی را با روایت مردم برای مخاطبان بازگو می‌کند.

۵۷۲۵۹

پست بعدی

فوت ۵۲۷ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته/ ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز

ج آگوست 13 , 2021
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است و متاسفانه ۵۲۷ بیمار هم جان خود را از دست دادند. به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000