باز هم سانسوری مبتکرانه در رسانه ملی!

باز هم سانسوری مبتکرانه در رسانه ملی!

دست همه این هنرمندان بکش و بکُش درد نکند!

اگر فکر می‌کنید در سراسر جهان، فقط وزرات آموزش و پرورش کشور عزیزمان است که می‌تواند محتوای کتاب‌های درسی را با ذوق ؛ خلاقیت و البته سلیقه خاصی جرح و تعدیل و در نتیجه مملو از ارزش‌های فرامادی نماید، باید گفت: درست فکر کرده‌اید. اما در عین حال نباید از زحمات سربازان با نام و نشان «رسانه ملی» در هک و اصلاح فیلم‌های خارجی و حتی داخلی به راحتی گذشت.

بله؛ هر دم از این باغ بری می‌رسد و آخرین نوبر تازه‌رسیده رسانه ملی، دستاوردی است در زمینه طراحی و اجرای یک سانسور خلاقانه!

بنده در اینجا ضمن تبریک به این عزیزان که از هر گونه به خرج دادن ذوقی در هدایت و ارشاد ما دریغ نکرده و نمی‌کنند و برای اینکه این حرکت فرهنگی بزرگ(که بخاطر تواضع در سکوت کامل خبری انجام شد) از دیدها و دیده‌ها دور نماند، تفسیری را با طول و تفصیلی به شرح زیر ارائه می‌نمایم!

نام فیلم: خانواده فوری – شبکه پخش: نمایش – زمان پخش: شب جمعه و جمعه صبح

قابل مشاهده از تلوبیون(در صورت راست و ریست نشدن آن، بعد از این نوشته!)

– اعلام تنفر با سیاه سفید کردن پرچم!

باز هم سانسوری مبتکرانه در رسانه ملی

همانگونه که در تصاویر فوق مشاهده می‌نمایید موضوع بر سر پرچمی است که یا باید با دستان‌مان به آتش کشیده شود و یا باید شکلش زیر پای‌مان کشیده شود.

دست همه این هنرمندان بکش و بکُش درد نکند! اما در این میان سیاه و سفید کردن پرچم چیزی است که تا به حال، در قوطی هیچ عطاری دیده نشده است! بعبارتی، این ابتکار را می‌توان در مجامع بین‌المللی برای مبارزه، اعتراض و اصولا نشان دادن اوج تنفر یک کشور از یک کشور دیگر ثبت و ضبط کرد. بله؛ در این روش صلح‌آمیز؛ نه نیازی به کبریت بی‌خطر است(مثل کبریتی که در مجلس روشن نمی‌شد) و نه نیازی به رنگ و قلم نقاشی؛ فقط کافیست پرچم را سیاه و سفید کنید و تنفر خود را بدون بروز خشونت اعلام نمایید! درست مانند آدمهایی که ازشان خوشمان نمی‌آید و قیافه‌شان را شطرنجی می‌کنیم!

البته پیشنهاد می‌شود این روش بطور کامل اجرا شود نه مثل رسانه ملی که در برخی صحنه‌های فیلم، پرچم به رنگ اصلی است و در برخی دیگر سیاه و سفید! کار را که کرد؟ آنکه تمام کرد!

– تحریم پخش فیلم‌های کشورِ اسمش را نبر!
در ضمن یک اقدام متهورانه و راحت‌تر دیگر هم می‌شود انجام داد و آن اینکه اصولا فیلم‌های کشورهایی را که از آنها متنفریم را پخش نکنیم اگر هم می‌کنیم در شناسنامه‌شان اسم نکبت‌شان را (در بخش محصول کشور …) نیاوریم؛ تا در خماری بمانند. چون ممکن است آنها بخواهند از طرق دیگری در فیلم‌های‌شان به ما تهاجم فرهنگی بکنند و ما چون همیشه و همواره آتشی و داغیم؛ حالی‌مان نشود. بعد هم برای هر چه بیشتر سوزاندن دماغ‌شان از تولیدات داخلی خودمان استفاده کنیم(البته اگر آنها را هم سانسور نکنند!).
درست مانند واکسن پیشرفته‌ای که در آینده تولید خواهیم کرد و واکسن‌های آنها را بشدت سوسک خواهیم کرد!

پست بعدی

دو نوع نگاه به عاشورا

چ آگوست 11 , 2021
تاریخ همیشه برای ما انسان‌ها جذاب بوده و همه ما دوست داریم بدانیم در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است اما حوادث تاریخی به دو شکل مورد مطالعه قرار می‌گیرند؛ گاهی اوقات ما می‌خواهیم ببینیم در گذشته چه اتفاقی افتاده است و گاهی مواقع می‌خواهیم بدانیم چرا این اتفاق افتاده است؟ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000