رکوردشکنی آمار فوتی‌های کرونا/ روزی که بیماران در صف بستری ماندند

رکوردشکنی آمار فوتی‌های کرونا/ روزی که بیماران در صف بستری ماندند

امروز رکورد ابتلا و مرگ و میر روزانه در اثر بیماری کرونا شکسته شد. آن هم در روزی که بیماران در صف انتظار برای بستری شدن در بیمارستان‌ها به سر می‌برند و متاسفانه صف انتظار برای بستری در برخی بیمارستان‌ها تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز رییس جمهور واکسن برکت دریافت کرد. سید ابراهیم رئیسی پس از دریافت واکسن ایرانی در یکی از مراکز درمانی شهر تهران گفت: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و از اولویت‌های دولت است. دست‌اندرکاران، همه توان خود را برای تسریع در واکسیناسیون عمومی به کار بگیرند. وضعیت شیوع کرونا نگران‌کننده است؛ مردم دستورالعمل‌ها را بطور کامل رعایت کنند.

رکوردشکنی آمار فوتی‌های کرونا/ روزی که بیماران در صف بستری ماندند

امروز اخبار نگران کننده ای درباره تشکیل صف بستری در بیمارستانهای کشور شنیده شد. این در حالی است که معاون درمان وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز بیش از ۴۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز خدمات لازم درمانی را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

قاسم جان بابایی روز یکشنبه در حاشیه ستاد کرونا استان بوشهر در جمع رسانه‌ها در بوشهر افزود: با توجه به اینکه با ارائه خدمات درمانی به موقع امکان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش می‌یابد، تلاش شده‌است خدمات سرپایی ارتقا یابد.

متاسفانه سرعت سرایت بیماری کرونا سویه دلتا به اندازه ای زیاد است که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: تعداد بستری‌های جدید در مراکز درمانی تهران طی ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۹۰۰ بیمار بوده است.

دکتر علیرضا زالی اظهار داشت: در مقابل، هزار و ۴۵۰ بیمار هم از بیمارستان‌ها در این مدت ترخیص شده‌اند ‌اما همچنان تراز ترخیص‌شدگان در تهران، منفی است. متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۴۲ بیمار در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. تهران همچنان وضع ناپایداری دارد و همه شهرهای استان تهران در وضعیت قرمز هستند.

این وضعیت اسفناک باعث شده تا روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کند در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد شناسایی شده کووید ۱۹ نیز در کشور رکورد زده است. رکورد شکنی دوباره واکسیناسیون با تزریق بیش از ۵۲۸ هزار دُز واکسن را نیز در شبانه روز گذشته شاهد هستیم.

رکوردشکنی آمار فوتی‌های کرونا/ روزی که بیماران در صف بستری ماندند

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۱۲ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۸۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷۲ هزار و ۳۷۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۵۸ دُز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۱۰۲ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۲۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۴ هزار و ۱۵ نفر رسید.

سوال اینجاست که چرا مردم این چنین در مقابل کرونا دچار مشکل و مرگهای بی سرانجام می شوند؟ در ویدئویی ۱۰ اشتباه فاحشی که شما را به دام کرونا می‌اندازد بیان شده است. همچنین باید در نظر داشت سردرد نشانه بالقوه بیماری کووید-۱۹ است و چیزی است که به سبب عفونت ناشی از ویروس کرونا بروز پیدا می‌کند. تا به امروز، بروز سردرد هم در مراحل اولیه و هم در مرحله عفونت بیماری کووید-۱۹ گزارش شده‌ است.

در این شرایط است که واکسیناسیون به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای دورنگهداشتن مردم از آسیب کرونا مطرح می شود. در این راستا مدیر تولید داخلی واکسن کرونا با اشاره به افزایش روزانه تزریق واکسن در کشور گفت: به زودی ظرفیت واکسیناسیون روزانه در کشور به ۵۰۰ هزار دز می‌رسد.

حسین وطن پور نماینده وزیر و مدیر تولید داخلی واکسن کرونا در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اشاره به دریافت مجوز اضطراری واکسن پاستور کووک که کاری مشترک از موسسه تحقیقاتی پاستور وموسسه فینلای کوبا است گفت: تولید انبوه این واکسن آغاز شده و انتظار می‌رود در اوایل شهریور وارد کشور شود.

خوشبختانه امروز صبح دوازدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد. در این مرحله یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد شد، تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۴۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۴ پرواز به کشور منتقل شده است.

جالب اینجاست همزمان با واردات گسترده واکسن به کشور اکبر کمیجانی رییس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم واکسیناسیون کارمندان شبکه بانکی کشور با بیان اینکه بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها ارز مورد نیاز واردات واکسن کرونا را تأمین کرده است، گفت: به رغم همه مشکلات، تأمین ارز واکسن کرونا از الویت‌های نظام بانکی بوده و هست.

وی با اشاره به فوت بیش از ۲۶۰ نفر از کارمندان بانک به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: انشاالله با واکسیناسیون کارمندان بانک، ایمنی بیشتری ایجاد خواهد شد.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

پزشکیان: زاکانی برای شهردار شدن باید از نمایندگی استعفا دهد

ی آگوست 8 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده تبریز در مجلس گفت: حضور زاکانی در سمت شهرداری تهران مشکل قانونی دارد و باید از مجلس استعفا دهد. مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس یازدهم به عنوان شهردار تهران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000