شما نظر بدهید/ بهترین فیلمِ مسعود کیمیایی کدام است؟

شما نظر بدهید/ بهترین فیلمِ مسعود کیمیایی کدام است؟

مسعود کیمیایی در طول ۵۳ سال کار هنری، ۳۰ فیلم بلند سینمایی ساخته است. به نظر شما، کدام‌یک از این آثار، بهترین فیلم اوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود کیمیایی، کارگردان سرشناس سینمای کشورمان، امروز، ۷ مرداد، ۸۰ ساله شد.

این کارگردان، از سال ۱۳۴۷ تا امروز، ۳۰ فیلم بلند سینمایی ساخته که بسیاری از آن‌ها چه در پیش از انقلاب و چه پس از آن، از آثاری بوده‌اند که با اقبال تماشاگران و نگاه مثبت منتقدان روبه‌رو شده‌اند.

فهرست فیلم‌های مسعود کیمیایی به شرح زیر است؛ با این توضیح که «خط قرمز» هیچگاه فرصت اکران عمومی نیافت و «خون شد» در نوروز ۱۴۰۰ و در شرایط کرونایی اکران شده و هنوز روی پرده است:

بیگانه بیا (۱۳۴۷)/ قیصر (۱۳۴۸)/ رضا موتوری (۱۳۴۹)/ داش‌آکل (۱۳۵۰)/ بلوچ (۱۳۵۱)/ خاک (۱۳۵۲)/ گوزن‌ها (۱۳۵۳)/ غزل (۱۳۵۵)/ سفر سنگ (۱۳۵۶)/ خط قرمز (۱۳۶۰)/ تیغ و ابریشم (۱۳۶۴)/ سرب (۱۳۶۷)/ دندان مار (۱۳۶۸)/ گروهبان (۱۳۶۹)/ ردپای گرگ (۱۳۷۰)/ تجارت (۱۳۷۳)/ ضیافت (۱۳۷۴)/ سلطان (۱۳۷۵)/ مرسدس (۱۳۷۶)/ فریاد (۱۳۷۷)/ اعتراض (۱۳۷۸)/ سربازهای جمعه (۱۳۸۲)/ حکم (۱۳۸۳)/ رئیس (۱۳۸۵)/ محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)/ جرم (۱۳۸۹)/ متروپل (۱۳۹۲)/ قاتل اهلی (۱۳۹۵)/ خون شد (۱۳۹۸)

از میان آثار این کارگردان پیشکسوت، کدام فیلم را بیشتر دوست دارید و می‌پسندید؟ در صورت تمایل، تنها نام یک فیلم را در بخش کامنت‌ها، زیر همین خبر، بنویسید.

۵۷۵۷

پست بعدی

آغاز واکیسناسیون معلمان از امروز در سراسر کشور/ قبل از ارسال پیامک یا تماس به مراکز مراجعه نکنید

پ جولای 29 , 2021
ایلنا نوشت: مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان گفت: بدون اطلاع به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید، زیرا آموزش و پرورش نوبت‌بندی را انجام می‌دهد. محمد محسن بیگی" مدیر کل دفتر تندرستی وسلامت وزارت آموزش و پرورش درباره روند واکسیناسیون معلمان از امروز مصادف با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000