افزایش تعداد و تنوع واکسیناسیون، در روزی که مرگ و میر کرونا بالا رفت

افزایش تعداد و تنوع واکسیناسیون، در روزی که مرگ و میر کرونا بالا رفت

امروز گروه‌های خاص دیگری وارد روند واکسیناسیون عمومی کشور شدند. در عین حال به دلیل شیوع سویه دلتا، با افزایش چشمگیر تعداد مرگ و میرها در بین بیماران کرونایی روبرو بودیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فاجعه همه گیری سویه دلتا کم کم دارد خودش را نشان می دهد. افزایش ناگهانی آمار مرگ و میر در اثر کرونا در امروز نشاندهنده وضعیت نامناسب پندمی در ایران است. شهرهایی مانند اصفهان نیز در وضعیت نگران کننده کرونا دست و پا می زنند و از سوی دیگر تاکنون دو درصد این استان نسبت به کرونا واکسینه شده اند.

واقعیت این است که امروز با افزایش چشمگیر مرگ و میر در اثر افزایش ابتلا به سویه دلتا در کشور مواجه بودیم. از دیروز تا امروز ۲ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۰۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۸۶ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۵۳۲ نفر رسید. تا کنون سه میلیون ۲۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

چهار هزار و ۷۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۵ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ولی درباره خبرهای مربوط به واکسیناسیون، اخبار خوب و امیدوارکننده ای امروز منتشر شد.

امروز گام مهم دیگری در واکسیناسیون عمومی برداشته شد و وزیر بهداشت از معاون خود خواست تا اسامی ۵ گروه جدید که باید واکسینه شوند را آماده کرده و به آنها برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون اطلاع دهد. این گروه ها عبارتند از:

۱- کلیه بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال به تفکیک استان‌ها (اخیراً سامانه ثبت بیماران دیابتی کشور با کد ملی در معاونت محترم درمان راه اندازی و موارد را ثبت کرده که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.)

۲- بیماران خاص دیگری که باید در اولویت قرار گیرند و تاکنون واکسینه نشده‌اند.

۳- رانندگان تاکسی و خدمات حمل و نقل عمومی از قبیل ریلی، هوایی، زمینی.

۴- آموزگاران مدارس ابتدایی و متوسطه به تفکیک

۵- اساتید دانشگاه‌ها

افزایش تعداد و تنوع واکسیناسیون عمومی شهروندان در روزی که مرگ و میر کرونا بالا رفت

واکسن سازی برکت وابسته به ستاد برکت هم امروز خبرساز بود. در یکی از این خبرها کیانوش جهانپور در حساب توئیتر خود نوشت: تا صبح شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰، ۴۰۹۹۸۷ دوز واکسن کووایران برکت در فرآیند واکسیناسیون عمومی در سراسر کشور تزریق شده است. در خبر دیگری در این رابطه اعلام شد ثبت این واکسن در سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است.

فناور پروژه واکسن کوو ایران برکت با اعلام اینکه ثبت این واکسن در سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است، گفت: برای این کار باید پنج فصل نوشته و مستندات علمی ارایه شود که در حال انجام است.

دکتر اصغر عبدلی، عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران روز شنبه در این خصوص توضیح داد: تمام روند فعالیت از ابتدا به تفکیک جزئیات باید ارائه شود که در حال انجام این کار هستیم. علاوه بر ارایه این مستندات، باید به صورت حضوری هم از مستندات علمی خود دفاع کنیم.

فناور پروژه واکسن کوو ایران برکت بیان داشت: مقاله اول ما در مورد فاز مطالعات پیش بالینی یا حیوانی واکسن کوو ایران برکت به زودی منتشر خواهد شد.

در خبر مهم دیگری در خصوص واکسیناسیون عمومی در کشور، سخنگوی جمعیت هلال احمر از احتمال ورود ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور خبر داد. محمد حسن قوسیان با اشاره به ورود بالغ بر ۹ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر طی هشت محموله این میزان واکسن در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

وی گفت: البته به محض ورود واکسن‌های اشاره شده تمام آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. این خبر پس از آن اعلام شد که سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اولین محموله از مجموعه واکسن اهدایی ژاپن وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا تولید شده در ژاپن است.

افزایش تعداد و تنوع واکسیناسیون عمومی شهروندان در روزی که مرگ و میر کرونا بالا رفت

همچنین معاون کل وزارت بهداشت گفت: پس از تزریق واکسن، به طور محسوس مرگ و میرها کاهش یافته و اثربخشی تمامی واکسن‌ها خوب بوده است. عمده مرگ و میر فعلی در پیک پنجم در کرونا و بستری در آی‌سی‌یو مربوط به افراد غیر واکسینه و رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال است.

در خبر دیگری در خصوص واکسیناسیون رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: هردو واکسن سینوفارم و برکت با متد مشابه ساخته شده‌اندو نمی توان گفت یکی از دیگری بهتر است.

همچنین رئیس انجمن فیزیوتراپی گفت: ۸۵ درصد بیماران کرونایی نیاز به بستری پیدا نمی‌کنند و می‌توانند با کمک فیزیوتراپیست در محیط سربسته منزل فعالیت‌های فیزیکی و تنفسی را انجام دهند؛ زیرا عامل اصلی مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا مشکلات تنفسی است.

خبر دیگری درباره واکسیناسیون عمومی می گوید بعد از گذشت تقریباً ۶ ماه از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در ایران؛ خبرها حکایت از پیوستن بخش حمل‌ونقل عمومی از این هفته به طرح واکسیناسیون دارد. تاکنون ۷۰۰ راننده تاکسی در کشور بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و ۱۰ هزار نفر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

47231

پست بعدی

کنایه سعید حجاریان به اصلاح طلبانِ صندلی طلب /خاک سیاست ما پلیسی-پادگانی است /اصلاح‌طلبی اکنون معلق است

ش جولای 24 , 2021
امتداد نوشت: سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کار حزبی نیاز به فداکاری و ایثار، کادر حرفه‌ای و شرایط مساعد دارد که همه این‌ها محل پرسش قرار گرفته است. در حال حاضر خاک سیاست ما پلیسی-پادگانی است و احزاب و کادرهایشان امکان رویش ندارند. مشروح گفت و گو با سعید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000