محمد دشتگلی: چرا برای سینما و تئاتر، یک بام و دو هوا عمل می‌شود؟

محمد دشتگلی: چرا برای سینما و تئاتر، یک بام و دو هوا عمل می‌شود؟

محمد دشتگلی، مدیر پردیس تئاتر شهرزاد در واکنش به تفاوت رویکرد معاونت هنری و سازمان سینمایی برای باز ماندن سالن‌های تئاتر و سینما در شرایط قرمز کرونایی، می‌گوید این دو مجموعه نمی‌توانند یک بام و دو هوا عمل کنند.

به گزاش خبرگزاری خبرآنلاین، سازمان سینمایی علی‌رغم قرار گرفتن مجدد شهر تهران در شرایط قرمز کرونا اعلام کرد که باز یا بسته بودن سالن‌های سینما را بر عهده سینماداران گذاشته است و این در حالی است که اداره‌کل هنرهای نمایشی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۰ از تعطیلی دو هفته‌ای سالن‌های تئاتر خبر داد.

دو هفته‌ای که اگرچه یک هفته آن گذشته است اما در آغاز هفته دوم و از روز دوشنبه ۲۱ تیر شاهد بازگشایی و ادامه کار تماشاخانه‌های خصوصی از جمله پردیس تئاتر شهرزاد، تماشاخانه نوفل‌لوشاتو و سالن مشایخی هستیم، ولی عجیب این‌که اداره‌کل هنرهای نمایشی، اعلام نمی‌کند که با این اقدام موافق است یا مخالف.

محمد دشتگلی، مدیر پردیس تئاتر شهرزاد در این خصوص ضمن ارائه این توضیح که «ما کارمان را از روز دوشنبه ۲۱ تیر آغاز کرده‌ایم»، می‌افزاید: «هم ما و هم چند تماشاخانه دیگر به این واسطه که بازگشایی سالن‌های سینمایی به عهده سینماداران گذاشته شد و به تبعیت از این اتفاق، پیش‌فروش بلیت نمایش‌هایمان را آغاز کردیم چرا که معتقدیم معاونت هنری و سازمان سینمایی باید به تعاملی می‌رسیدند و نمی‌توان یک بام و دو هوا عمل کرد. تا این لحظه نیز واکنشی از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی یا ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ندیده‌ایم که اعلام کنند اجازه انجام این کار را نداریم و نباید چنین کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «من نمی‌دانم چرا هیچ‌کس روشن و شفاف و واضح اعلام نمی‌کند که توافقی صورت گرفته و بازگشایی سالن‌های خصوصی و آغاز پیش‌فروش بلیت نمایش‌هایشان در سایت‌ها، براساس چراغ سبز اداره‌کل هنرهای نمایشی انجام شده است. طبیعتا بهتر است اعلام عمومی شود که همان‌طور که سازمان سینمایی تصمیم گرفت بازگشایی یا عدم بازگشایی را بر عهده سینماداران بگذارد، معاونت هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز به چنین تصمیمی رسیده‌اند.»

دشتگلی در خصوص بازگشایی سایت‌های فروش بلیت نیز می‌گوید: «این سایت‌ها، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند بدون اجازه اداره‌کل هنرهای نمایشی اقدام به آغاز پیش‌فروش یا فروش بلیت کنند و این نکته‌ای نیست که بر کسی پوشیده باشد و قطعا از این اداره‌کل مجوز گرفته و رایزنی‌هایی کرده‌اند. من هم این استدلال را شنیده‌ام که چون سایت‌ها خصوصی هستند، پس می‌توانند صرفا با اتکا به مجوز شورای نظارت و ارزشیابی برای آغاز به کار نمایش‌ها، شروع به فروش بلیت کنند و نیازی به گرفتن دستورِ دوباره برای شروع پیش‌فروش ندارند اما همه‌مان می‌دانیم که این گونه نیست و قطعا اداره‌کل هنرهای نمایشی برای آغاز پیش فروش به آن اجازه داده است.»

متن کامل این گفت‌وگو- گزارش را در چاهی که اداره‌کل هنرهای نمایشی برای تماشاخانه‌های خصوصی کَنده است بخوانید.

۲۵۹

پست بعدی

آغاز پیش‌فروش هایما S7 / قیمت کارخانه چقدر است؟

پ جولای 15 , 2021
قیمت مصوب هایما S7 پلاس از سوی ایران خودرو، ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قرار است امروز ایران‌خودرو، فروش فوق‌العاده خودروی هایما S7 پلاس را به مدت سه روز آغاز کند. براساس اطلاعیه این شرکت خودروسازی، قیمت مصوب هایما S7 پلاس ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000