حریرچی: عذرخواه مردم هستیم/ واردات محموله واکسن به ایران

حریرچی: عذرخواه مردم هستیم/ واردات محموله واکسن به ایران

مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند اوج‌گیری موج پنجم کرونا در ایران همچنان ادامه دارد و در این خبرهای خوبی از واردات محموله واکسن اعلام شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۷هزار و ۶۶۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۶۵ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

براین اساس در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ابتلای ۱۴ کودک به ویروس دلتا در پی حضور در یک جشن تولد

در این میان حضور کرونای نوع دلتا هم این وضعیت را نگران‌کننده‌تر کرده است.

مسعود مردانی، پزشک عفونی در این رابطه گفت: چند ثانیه تماس با فرد مبتلا به ویروس دلتا احتمال انتقال بالاتری نسبت به ویروس‌های دیگر دارد و شما را آلوده می‌کند، قبلاً در رابطه با ویروس ووهان می گفتند اگر من و شما ماسک نداشته باشیم در مسافت کمتر از یک متر به مدت ۱۵ دقیقه با یکدیگر ارتباط داشته باشیم بیماری را از یکدیگر می‌گیریم اما الان می‌گویند این رقم ها به ثانیه و دقیقه رسیده است.

او افزود: مراجعه کننده‌ای داشتم که می‌گفت کودکمان را به یک جشن تولد دعوت کردند و با وجودی که کودک ماسک به صورت داشت و بلافاصله از مراسم بیرون آمده اما تعریف می‌کرد که یک لحظه که ماسک را برداشته به ویروس مبتلا شده است. در کل از آن جشن تولد ۱۳ الی ۱۴ کودک به ما جهت درمان کرونا مراجعه کردند، تنها با یک ماسکی که در تولد برداشتند.

اعزام پزشک و پرستار از سوی شهرداری تهران به سیستان و بلوچستان

از سوی دیگر امروز مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران خبر داد که با پیشنهاد و دستور شهردار تهران برای کمک به شهروندان در سیستان و بلوچستان نیروهایی از کادر درمان شرکت شهر سالم به این استان اعزام خواهند شد.

حمید چوبینه درباره اعزام برخی از اعضای کادر درمان این شرکت به سیستان و بلوچستان گفت: بنا به دستور و پیشنهاد شهردار تهران تصمیم بر آن شد که با اعزام گروه هایی از پزشکان و پرستاران شرکت شهر سالم به استان سیستان و بلوچستان به بیماران این استان کمک کنیم.

وضعیت سخت در هرمزگان

همچنین سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز گفت: بر اساس آماری که از استان هرمزگان دیشب به دستم رسید، در این استان به شدت تحت فشار هستیم و به دلیل مضایق تخت بیمارستانی مشکلاتی داریم که آن را مدیریت می‌کنیم؛ همچنین در سیستان‌وبلوچستان هم گرفتاریم.

نمکی ادامه داد: درمان سرپایی بیماران در مراکز ١۶ ساعته و در مراکز بستری موقت ادامه دارد؛ در پیک چهارم دیدیم که این موفق‌ترین تجربه در دوران کروناست و در پیک چهارم علیرغم موارد بیشتر ابتلا، یک‌سوم مرگ‌های پیک سوم را داشتیم.

عذرخواهی حریرچی از مردم

اما درباره سرعت پایین واکسیناسیون کرونا در کشور معاون کل وزارت بهداشت ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در انجام فرایند واکسیناسیون کرونا در عین حال بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حصول ایمنی جمعی تاکید کرد.

ایرج حریرچی، گفت: ما مشکلات مردم، کسبه، کارگران، کشاورزان، افراد بیکار شده و… را می‌دانیم و درک می‌کنیم و هم درد و عذرخواه مردم هستیم که هنوز نتوانستیم واکسیناسیون کامل را انجام دهیم.

وی افزود: متواضعانه از مردم می‌خواهیم تا چندین هفته و چند ماه آینده که پوشش واکسیناسیون در کشور بسیار سریع رشد کند و ما به ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون برسیم، صبوری کرده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را انجام دهند.

تکمیل پنجمین محموله واکسن کرونا با ورود ۴۴۴ هزار دوز به کشور

اما امروز بالاخره خبرهایی از واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام شد و دبیرکل جمعیت هلال احمر ازا وارد شدن ۴۴۴ هزار دوز واکسن کرونا به کشور خبر داد و گفت که پنجمین محموله هم تکمیل شد.

محمدحسن قوسیان مقدم با اعلام خبر تکمیل شدن پنجمین محموله واکسن کرونا به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز از سوی جمعیت هلال احمر، افزود: پنجشنبه هفته گذشته پنجمین محموله واکسن کرونا به میزان یک میلیون و ۵۶ هزار دوز را خریداری کرده و در فرودگاه امام خمینی تحویل وزارت بهداشت دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ساعاتی قبل نیز در بیستمین روز از تیرماه ۱۴۰۰، باقیمانده پنجمین محموله به میزان ۴۴۴ هزار دوز از سوی جمعیت هلال احمر به کشور وارد و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

برهمین اساس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به شتاب بیشتر فرآیند واکسیناسیون در سراسر کشور در هفته جاری، از هموطنان عزیز خواست ضمن پرهیز از حضور بدون نوبت در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون، برای نوبت گیری حتماً در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نمایند و منتظر دریافت پیامک برای مراجعه باشند.

احتمال تکمیل واکسیناسیون ایرانیان تا بهمن‌ماه

مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن کرونا، در این رابطه گفت: فکر می‌کنم کل ایرانیان در بهمن ماه بتوانند واکسیناسیون‌شان را کامل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در ایران ۶ واکسن در حال حاضر در حال تولید است، تصریح کرد: در حال حاضر بودجه های مختلفی از سوی دولت جهت تحقیق و تولید واکسن کووید _۱۹ در نظر گرفته شده است که ما به تمامی واکسن های تولید داخل امیدوار هستیم اما بهتر این بود که بودجه های مورد نظر دوبرابر می شد و در اختیار ۳ شرکت جهت تحقیق و تولید واکسن کرونا قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به پیشینه کشور کوبا در حوزه سلامت و پزشکی در دنیا، اظهار داشت: کشور کوبا در خصوص تجهیزات پزشکی و دارویی بسیار قدرتمند عمل کرده، همچنین انستیتو پاستور هم در خصوص تولید واکسن نیز از سابقه درخشانی برخوردار است. بنابراین می توانیم در خصوص تولید انبوه مشترک واکسن ایران و کوبا امیدوار باشیم که در کنار سایر واکسن هایی که در کشور تولید خواهد شد، طی ماه های آینده مردم عزیز کشورمان واکسینه شده و این ویروس منحوس ریشه کن شود.

۲۳۵۲۳۷

پست بعدی

یک اقتصاددان توضیح داد: چرا نرخ دلار باید کمتر از ۱۵ هزار تومان شود؟

ی جولای 11 , 2021
استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: برای اینکه امیدی برای کاهش قیمت‌ها در بازارهای مختلف وجود داشته باشد و دستیبابی به برخی کالاهای از حالت رویا بودن خارج شود، باید نرخ ارز را به زیر ۱۵ هزار تومان کاهش داد. آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره نرخ منطقی ارز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000