ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

امروزه، بسیاری از افراد تمایل دارند در تمام ساعات شبانه روز محیط منازل، محل کار و … را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهند. دوربین مداربسته، این امکان را برای ما مهیا ساخته است.

با نصب دوربین مداربسته، می توانیم حتی در زمان هایی که در محیط مورد نظر حضور نداریم، بتوانیم محیط را از راه دور مورد نظارت قرار دهیم. شرکت داهوا، یکی از بزرگترین شرکت های نظارت تصویری در جهان است که محصولات گسترده و متنوعی را به منظور تامین نیازهای امنیتی افراد فراهم ساخته است. نصب دوربین مداربسته داهوا، این امکان را فراهم می سازد که نیروی انسانی کم تری به منظور کنترل محیط، در محل حضور پیدا کنند و هم در بسیاری از اماکن که امکان حضور انسان در محیط وجود ندارد و یا سلامت انسان را به خطر می اندازد، جایگزین نظارت فیزیکی انسان باشند.

همانطور که می دانیم می بایست در هنگام انتخاب و خرید دوربین مداربسته داهوا، به کیفیت، قابلیت ها، کاربرد، گارانتی و … توجه داشته باشیم تا بتوانیم خریدی آگاهانه داشته باشیم.

خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا، در چه اماکنی ضرورت دارد؟

در دنیای امروز نصب دوربین مداربسته داهوا، برای محیط های پر تردد و هر محیطی که حریم خصوصی افراد خدشه دار نشود ضروری است. بنابراین نیاز است که تمام ادارات، سازمان های دولتی و خصوصی، بیمارستان ها، مراکز درمانی و بهداشتی، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مراکز پالایشگاهی، نظامی و آزمایشگاه ها، مراکز سوخت گیری، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز تجاری و تفریحی، پارکینگ ها، منازل و … با استفاده از دوربین های مداربسته تحت پوشش قرار گیرند تا بتوان نظارت بهتری نسبت به محیط داشت و در صورت رخداد وقایع تصاویر قابل استنادی به مراکز قضایی ارائه شود.

ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

همانطور که اشاره شد، محصولات داهوا آنقدر متنوع و گوناگون هستند که بتوان در هر محیط و کاربردی از آن ها استفاده کرد.

  • دوربین های حرارتی یا Thermal داهوا، می توانند مناسب نصب در مراکز نظامی، پالایشگاهی، خطوط مرزی، مراتع و جنگل ها باشند. این دوربین ها می توانند ابزار آلات جنگی را از انسان تفکیک کنند و اعلان خطر را به مراکز اصلی اعمال نمایند و همچنین می توانند هر گونه آتش یا دود را شناسایی و خطر را به منظور کنترل و پیشگیری از آتش سوزی های مهیب، به مراکز آتش نشانی اعلام نمایند. با خرید دوربین مداربسته داهوا با قابلیت Thermal نیز می توانید تراکم جمعیت در یک محیط را به منظور حفظ فاصله اجتماعی به منظور پیشگیری از بیماری کوید- ۱۹ بررسی نمایید، همچنین، می توانید از این دوربین ها به منظور بررسی وضعیت دمای بدن افراد حاضر، به منظور شناسایی افراد مشکوک به بیماری کوید-۱۹ بهره برید.
  • دوربین های پلاک خوان یا ANPR داهوا، مناسب نصب در پارکینگ ها، جاده ها و خیابان ها هستند و متناسب با سرعتی که پشتیبانی می کنند دارای کاربردی متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال دوربین ITC-۲۳۷ داهوا، یک دوربین ۲MP است که می تواند پلاک خودروهایی تا سرعت ۲۰ کیلومتر را تشخیص و شناسایی کند. این دوربین به دوربین پارکینگی معروف است و می توان لیستی از پلاک ها را به عنوان لیست سیاه و سفید در دیتابیس دوربین قرار داد تا بر آن مبنا تردد خودروها تحت کنترل قرار گیرد و هم زمان خروج و ورود خودروها به همراه اطلاعات خودرو ثبت شود. بنابراین با نصب دوربین مداربسته داهوا مذکور می توان حتی مانع ورود خودروها با پلاک غیر مجاز به محیط مورد نظر شد.
  • دو دسته دیگر از دوربین ها که به دوربین های ضد خوردگی و ضد انفجار معروف هستند نیز در محیط های حساس، پالایشگاهی، نظامی و … کاربرد دارند. بدنه دوربین های ضد خوردگی، به گونه ای طراحی شده است که در مقابل اکسایش و عوامل شیمیایی بسیار مقاوم هستند و آسیبی نمی ببیند.
  • شرکت داهوا محصولاتی دیگر با عنوان دوربین های تشخیص چهره (Face Detection) و شناسایی چهره (Face Recognition) نیز ارائه کرده است که می تواند در ورودی اماکنی چون : ادارات، مراکز آموزشی و … مورد استفاده قرار گیرند. با خرید دوربین مداربسته داهوا با قابلیت شناسایی چهره، این امکان فراهم می شود تا بتوانید لیستی از چهره ها را در دیتابیس این دوربین ها وارد نمایید تا دوربین به شناسایی افراد و حتی دسته بندی بر مبنای جنسیت، سن، دارا بودن عینک، ریش و سبیل، ماسک و … بپردازد.
  • دوربین های اسپید دام داهوا که به PTZ معروف هستند، قابلیت چرخش به صورت عمودی و افقی را دارند و می توانند بر نقاط از پیش تعیین شده و یا دلخواه ما عملیات زوم وچرخش را انجام دهند.

در حال حاضر دوربین های اسپید دام به صورت IP و HDCVI ارائه می شوند که با رزولوشن های مختلف و قابلیت های متعددی ارائه می شوند.

در ادامه به معرفی برخی از این دوربین ها می پردازیم :

SD۶CE۴۴۵XA-HNR : این دوربین ۴MP اسپیددام تحت شبکه، با قدرت زوم ۴۵X از تکنولوژی WizSense و Deep-learning (هوش مصنوعی) می باشد و می تواند تصاویر تمام رنگی (استارلایت) را در شب ارائه نماید. با نصب دوربین مداربسته داهوا مذکور، می توانید به قابلیت های تشخیص چهره، حفاظت پیرامون، جست و جو خودکار و SMD Plus (تشخیص حرکت هوشمند) دست یابید. از دیگر قابلیت های آن تفکیک انسان و حتی وسایل نقلیه موتوری از غیر موتوری و ارائه تصاویر دید در شب سیاه و سفید تا مسافت ۲۵۰ متر می باشد. بدنه آن بر مبنای استانداردهای IP۶۷ و IK۱۰ طراحی شده است.

ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

SD۵۲C۲۳۲-HC-LA : این دوربین ۲MP اسپیددام HDCVI، با قدرت زوم ۳۲X می باشد. این دوربین می تواند تصاویر تمام رنگی (استارلایت) در شب را ارائه نماید. WDR: ۱۲۰dB و مقاومت در مقابل ضربات (IK۱۰) موجب محبوبیت بسیار این دوربین شده است.

مراکز خرید دوربین مداربسته داهوا

اصلی ترین نکته در خرید دوربین مداربسته داهوا، گارانتی معتبر است. توصیه می گردد که محصولات نظارت تصویری خود را از مراکز معتبر و شرکت هایی که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی هستند تهیه نمایید. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگترین ارائه دهنده و عرضه کننده محصولات داهوا در ایران می باشد که تمام محصولات داهوا را با خدمات گارانتی ۲۵ ماه و پشتیبانی ۲۴ ساعت مادم العمر ارائه می کند. شرکت فراگستر به منظور رفاه حال هموطنان عزیز، در تمام نقاط کشور نمایندگان فروش و خدمات گارانتی را ارائه کرده است. می توانید با مراجعه به وب سایت فراگستر و تماس با شماره ۰۲۱۵۳۸۶۲ و ارتباط با واحد فروش، از نزدیک ترین نمایندگی در شهر خود مطلع شوید.

توصیه می گردد به منظور نصب دوربین مداربسته داهوا، از نصاب حرفه ای و توانمند کمک بگیرید و یا با تماس با نمایندگان فراگستر، درخواست کارشناس معتبر و کارآمد را به منظور نصب و راه اندازی تجهیزات نظارت تصویری خود داشته باشید.

کلام آخر در خصوص ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

نصب دوربین مداربسته داهوا در اماکن حساس و مهم می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند، همچنین تمام جزئیات محیط پیرامون را ثبت و ذخیره نماید و در صورت رخداد وقایع و نیاز می توانید آن ها را به مراجع قضایی ارائه نمایید.

۲۱۲۱

پست بعدی

معرفی داوران بخش فیلم‌ کوتاه مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کانون پرورش فکری

ش جولای 10 , 2021
اسامی هیأت‌داوران بخش فیلم کوتاه پنجمین مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری اعلام شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیژن میرباقری، کارگردان و نویسنده فیلم‌های سینمایی و کوتاه، عضو کانون کارگردانان خانه سینما و انجمن فیلم کوتاه ایران و عضو انجمن آسیفا و آسیفای بین‌الملل، رقیه توکلی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000