تمام مجوز ماینرها لغو می‌شود

تمام مجوز ماینرها لغو می‌شود

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهم در خاموشی‌ها بحث استخراج رمزارزها بوده که قرار شد تمام مجوزها تا اطلاع ثانوی لغو شود و نظارت دقیقی با تدابیر اتخاذ شده در این حوزه صورت گیرد.

فریدون حسنوند پس از پایان جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی علل خاموشی‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همان طور که مردم مستحضر هستند با توجه به شرایط اضطراری که در کشور ایجاد شد و با پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس مجلس امروز جلسه‌ای در کمیسیون انرژی جهت بررسی وضعیت و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار شد. اعتقاد ما بر این است که شرایط کشور به شدت موجب نگرانی مردم شده است و این حق را باید به مردم داد که در تابستان و وضعیت کرونا و تنگناهای موجود نمی‌توانند بیش از این سختی را تحمل کنند. باید پرسید چرا مسئولان ذیربط تدابیر لازم را تاکنون اتخاذ نکردند؟.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه در خصوص اقداماتی که باید در کوتاه مدت انجام شود و اقداماتی که باید در میان مدت و بلند مدت صورت گیرد بحث‌هایی صورت گرفت. امروز ما ظرفیت‌های مختلفی داریم که می‌تواند به کمک صنعت برق آمده و این صنعت را همراهی کند. برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نظیر وزارت نفت و پتروشیمی‌ها که دارای نیروگاه‌های برق هستند باید آن را به طور کامل در اختیار وزارت نیرو قرار دهند تا ظرفیت این نیروگاه‌ها نیز وارد مدار شوند. بخشی از تولید بخش خصوصی از انرژی‌های تجدید پذیر است که حداقل ۶۰۰ مگاوات آن اکنون آماده بهره‌برداری است که مقرر شد هرچه سریع‌تر وزارت نیرو با انعقاد قرارداد حداکثر تا پایان هفته این ظرفیت را وارد مدار کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بحث اورهال برخی از نیروگاه‌ها که با تاخیر انجام شده بود باعث کاهش تولید شده و اکنون نیروگاه رامین ۳۱۲ مگاوات آن مجددا وارد مدار شده است و می‌تواند ۳۰۰ مگاوات دیگر نیز تولید کند. این امر می‌تواند خاموشی‌ها را تا حدودی کاهش دهد. از سوی دیگر مقرر شد تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و بخش‌هایی که دارای ژنراتور و دیزل هستند از آن استفاده کرده و بدین ترتیب کمتر از برق دولتی استفاده کنند. حدود دو درصد از برق کشور صرف روشنایی معابر می‌شود و تاکید شد تا روشنایی معابر کاهش یافته و از خاموشی‌های منازل کم شود.

تمام مجوز ماینرها لغو می‌شود

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر با قطع برق در برخی از مناطق آب منازل نیز قطع می‌شود که قرار شد کمیته‌ای مشترک شکل گرفته و نسبت به خرید دیزل ژنراتور به منظور تامین برق چاه‌های عمیق آب و تامین آب شرب مناطق اقدام شود. در ارتباط با صادرات برق نیز توصیه شد اولویت در مصرف داخل باشد.

حسوند اضافه کرد: پیشنهاد کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی این بود که در استان‌هایی که گرمسیر بوده به صورت نوبتی هر هفته تعطیل شوند تا شاهد کاهش مصرف برق باشیم. از سویی دیگر یکی از تصمیمات در کمیسیون این بود که شهرهایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند از سوی دولت سه روز تعطیل اعلام شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث در خصوص تاثیر استخراج رمزارزها بر خاموشی‌ها بیان کرد: رمزارزها از دیگر موضوعات جدی بود که در مورد آن بحث شد و قرار شد تمام مجوزها لغو شود و به هیچ وجه اجازه فعالیت تا پایان شهریورماه داده نشد. مشترکین پرمصرف که بیش از ۳۰ درصد افزایش غیرمتعارف مصرف دارند به اعتقاد ما به صورت غیرقانونی استخراج دارند که باید دادستان به آن ورود کند. از سوی دیگر با تصمیم دادستان کل کشور و فرمانده کل سپاه بسیج نیز به عنوان ضابط در کنار نیروی انتظامی برای شناسایی بخش‌های غیرقانونی استخراج رمزارز وارد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مجوز برخی از رمزارزها که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده مکان استخراج آن مشخص نیست و مجوز صرفا به فرد داده شده است. قرار شد تمام مکان‌های استخراج رمزارز با استعلام مشخص گردد. کمیسیون با جدیت در این حوزه گام برخواهد داشت و پیشنهادات کمیسیون به سران قوا نیز ارجاع خواهد شد.

27215

پست بعدی

حامد کفاش به سوگ نشست

چ جولای 7 , 2021
حامد کفاش مدیر موفق انتشارات سایان به سوگ دختر خردسالش نشست. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد کفاش، دختر خردسالش صبا را بر اثر بیماری تومور مغزی از دست داد. پیکر رنجور صبا که بیش از یک سال از عمر کوتاهش را با بیماری سخت تومور مغزی دست و پنجه نرم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000