روایت مقام بلندپایه نظامی از حضور تاریخی ناوهای ارتش ایران در خلیج فنلاند

روایت مقام بلندپایه نظامی از حضور تاریخی ناوهای ارتش ایران در خلیج فنلاند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند را یک رویداد تاریخی و باز شدن دروازه‌های دریای شمال به روی ناوگان دریایی ایران خواند.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در روسیه به سر می‌برد، حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند در شرقی‌ترین بخش دریای بالتیک را یک رویداد تاریخی خواند.

وی این اظهارات را در بدو ورود به سن پترزبورگ برای شرکت در جشن رژه دریایی نیروی دریایی ارتش روسیه مطرح کرد.

دریادار خانزادی که به دعوت رسمی ژنرال سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به این کشور سفر کرده، قرار است به عنوان مهمان ویژه در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی روسیه شرکت کند.

ناوشکن ایرانی «سهند» و ناو پشتیبانی آن «مکران» پیش از این برای حضور در این مراسم وارد خلیج فنلاند و بندر سن پترزبورگ شده‌اند.

خانزادی در ادامه تاکید کرد که این دو ناو ایرانی که از ماه‌ها پیش این ماموریت خود را آغاز کرده بودند اکنون به آب‌های خلیج فنلاند و آب‌های سن پترزبورگ رسیده‌اند.

گفته می شود ناوبندر مکران به دلیل عمق کم محل رژه و بزرگی این یگان شناور در دلتای ورودی رودخانه نوا (خلیج فنلاند) در فاصله ۲۵ مایلی محل رژه استقرار خواهد یافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد که طی این سفر دریایی طولانی، ناوهای ایرانی وارد آب‌های استراتژیک جهان شدند؛ چیزی که کاملا بی سابقه بود.

خلیج فنلاند از شمال به فنلاند و از جنوب به استونی و در شرق نیز به سن‌پترزبورگ امتداد می‌یابد.

امیر خانزادی افزود: حضور ناوهای سهند و مکران در خلیج فنلاند رویدادی تاریخی است. این موفقیت به معنی بازشدن دروازه‌های دریای شمال و فنلاند به روی ناوگان دریایی ایران است.

27215

پست بعدی

یک پیش‌بینی ناامیدانه برای المپیک توکیو

ی جولای 25 , 2021
ایسنا نوشت: پیش بینی می شود المپیک توکیو یکی از کم مخاطب ترین رقابت های المپیک را به لحاظ تعداد بیننده تلویزیونی رقم بزند. بازی های المپیک تابستانی توکیو پس از یک سال وقفه به دلیل همه گیری ویروس کرونا از چند روز پیش در پایتخت ژاپن آغاز به کار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000