ژیوان گاسپاریان درگذشت

ژیوان گاسپاریان درگذشت

تسنیم نوشت: ژیوان گاسپاریان نوازنده دودوک و اهل کشور ارمنستان در ۹۳ سالگی درگذشت.

ژیوان گاسپاریان» (آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی سرشناسِ ساز دودوگ) در ۹۳ سالگی درگذشت. او سال‌های بسیار با نوای سازش تاریخِ پرفراز و نشیبِ سرزمینِ خود را روایت کرد و این ساز را به دلِ بزرگ‌ترین ارکسترها و آثار موسیقایی جهان برد.

او از ۶ سالگی شروع به نواختن دودوک کرد و نخستین اجرای او، تکنوازی در گروه سنتی ارکستر سمفونیک تاتول آلتونیان، در ۲۱ سالگی بود.

«ژیوان» از دهه‌ی هشتاد میلادی با هنرمندانِ بزرگی چون برایان انو، پیتر گابریل، مایکل بروک، برایان می، لایونل ریچی و حسین علیزاده همکاری داشته است و آلبوم مشترک‌ش با علیزاده نامزد جایزه گرمی در رشته «موسیقی جهان» شد؛ او هم‌چنین در آثاری چون آخرین وسوسه مسیح، راه رفتن مرد مرده و گلادیاتور نیز حضور داشت.

۵۸۵۸

پست بعدی

رئیسی به پیام پوتین پاسخ داد

س جولای 6 , 2021
​​​​​​​ایسنا نوشت: کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در دیدار «آندری فورسنکو» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه پاسخ کتبی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب کشورمان به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به وی تقدیم کرد. سفیر کشورمان در این ملاقات ابراز امیدواری کرد دوره ریاست جمهوری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000