سازمان حج آمادگی کامل اعزام حجاج را داشت

60c75b6bcc3a0_60c75b6bcc3a5 معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی متناسب با پروتکل‌های تدوین شده و با لحاظ تأمین سلامتی حجاج را داشت اما این امر میسر نشد.

اکبر رضایی درباره تصمیم وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر عدم آمادگی پذیرش حجاج کشورهای اسلامی در مراسم حج تمتع ۱۴۰۰ برای دومین سال پیاپی و چرایی این اقدام با توجه به برنامه ریزی کرونایی و واکسیناسیون اغلب کشورها گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی القعده اعلام کرد که حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف مشخص برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائران در حج ۱۴۰۰ را انجام داده بود، گفت: تمامی اقدامات مهم همانند تدوین دستورالعمل‌ها، آمادگی سامانه‌ها، تدوین پروتکل‌های بهداشتی، هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون حجاج و… انجام گرفته بود و برای تمامی سناریوهای مربوط به اعزام حجاج از ایران آمادگی کامل داشتیم.

وی به تصمیم گیری وزارت حج و عمره عربستان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده‌اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی ، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می‌رفت حج سال جاری با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود اما متأسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.

پست بعدی

۴ گزینه جبهه اصلاحات برای شهرداری تهران

د ژوئن 14 , 2021
در این نشست اعضای جبهه اصلاحات شورای شهر تهران در انتخابات ششم اسامی چهره هایی مثل پیروز حناچی، محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری و عباس آخوندی به عنوان گزینه‌های تصدی پست شهرداری تهران مطرح شد. نشست خبری نامزدهای شورای اسلامی شهر تهران جبهه اصلاحات باعنوان «لیست جمهور» صبح امروز با حضور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000