آیا رژیم صهیونیستی سلاح هسته‌ای پنهان در زیر آب دارد؟

60c4f07e0511e_60c4f07e05122 رژیم صهیونیستی از بین چند دولت معدود در جهان است که سلاح هسته‌ای در اختیار دارند؛ دولت‌هایی که برخی به صورت رسمی به داشتن این سلاح‌ها اذعان کرده‌اند و برخی دیگر به در اختیار داشتن این سلاح‌ها که قدرت نابودکنندگی شهرها را دارند، اذعان نکرده‌اند.

برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی از محرمانه‌ترین برنامه‌های تسلیحاتی جهان است به خصوص بعد از اینکه اسرائیل بسیاری از سکوها را در اختیار دارد که می‌تواند در هوا و زمین از آنها استفاده کند به اضافه سکوهای دریایی که طبق گزارش‌ها می‌توان آنها را به سلاح‌های هسته‌ای مجهز کرد.

مجله نشنال اینترست آمریکا نوشت، اساس نظریه در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای قابل حمل بر زیردریایی‌های جنگی همان تحقق نظریه بازدارندگی هسته‌ای است که پیامی را به دشمنان این دولت مخابره می‌کند مبنی بر اینکه قادر است در صورت حمله به پایگاه‌های زمینی‌اش با یک حمله پیش‌دستانه به ضربه دوم پاسخ دهد.

این مجله می‌افزاید: سلاح‌های هسته‌ای که روی زیردریایی‌ها سوار می‌شوند بیشتر هدف سیاسی دارند تا هدف نظامی به خصوص که به منزله پیامی قوی به تهدید دشمن و بازدارندگی آن از افتادن به فکر انجام حمله هسته‌ای غیرمنتظره هستند.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی نهایتا به صورت رسمی اذعان نکرده که سلاح هسته‌ای دارد و از همه جهان می‌خواهد به شکل غیررسمی بدانند که این سلاح را در اختیار دارد و متمایل است از آن در صورت تهدید موجودیتی استفاده کند.

برخی گزارش‌ها حاکی هستند، زرادخانه هسته‌ای اسرائیل شامل ۸۰ تا ۳۰۰ بمب هسته‌ای است و به شکل اساسی روی بمب‌های هسته‌ای‌ تکیه دارد که از هواپیماهای نظامی سوار بر موشک‌های بالستیک "اریحا" پرتاب می‌شوند.

پست بعدی

جریان شناسی احزاب در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری / از رقابت حزب جمهوری اسلامی و جبهه ملی در اولین انتخابات تا اوج تنش راست و چپ در سال 88/ در انتخابات 1400، جنگ بین کدام احزاب است؟

ی ژوئن 13 , 2021
در این گزارش قصد داریم مروری بر احزاب رقیب در انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ایران داشته باشیم. به گزارش خبر فوری، با وجود اینکه بسیاری معتقدند در انتخابات ریاست جمهوری ایران، رقابت بین دو چهره یا شخص است و حزب و گروه جای زیادی در آن ندارد اما نباید فراموش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000