فرمانده کودتای مالی به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد

60be69c53970e_60be69c539713 سرهنگ "عاصمی گویتا" در پی اینکه دو رئیس‌جمهوری مالی را در طول ۹ ماه اخیر ساقط کرده، بعد از ادای سوگند به عنوان رئیس‌ جمهور موقت گفت که بر مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات دموکراتیک نظارت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عاصمی گویتا (۳۷ ساله) بعد از مراسم انتصاب رسمی خود به عنوان رئیس جمهور موقت مالی گفت: وضعیت موجود به ما فرصت احیای روند گذار به مسیری که ملت می‌خواهند را فراهم می‌کند.

او اضافه کرد: متعهد به اتخاذ تدابیر لازم برای موفقیت مرحله گذار به خصوص برگزاری انتخابات شفاف، آزاد و معتبر در موعد مشخص شده، هستم.

دادگاه قانون اساسی ماه گذشته گویتا را بعد از براندازی باه نداو، رئیس موقت اعلام کرد و او امروز در مراسمی رسمی در باماکو سوگند یاد کرد.

گویتا از سوی رهبران منطقه‌ای و جهان برای تضمین برگزاری انتخابات در فوریه آتی تحت فشار است اما مشاورانش اشاره کردند که جدول زمانی برای انتخابات احتمالا تغییر کند.

پست بعدی

حماس: مساله اسیران در راس اولویت‌های ما قرار دارد

س ژوئن 8 , 2021
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به آنچه در یک برنامه از شبکه الجزیره پخش شد، تاکید کرد که مساله اسیران در راس اولویت‌های رهبران سیاسی و نظامی این جنبش قرار دارد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم، سخنگوی حماس تصریح کرد که آزادی اسرا مساله‌ای مرکزی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000