مشخصات موشک سوری که اسرائیل در این روزها بسیار از آن می‌ترسد/ آیا “سورپرایز” گروه های مقاومت در راه است؟

60a25dc723c2e_2021-05-17_16-42 بسیاری از پایگاه‌های خبری صهیونیست نگران این هستند که در طول جنگ اخیر در غزه، نیروهای مقاومت از سامانه دفاعی S200 استفاده کنند و آن را علیه نیروهای اسرائیلی به کار گیرند.

به گزارش خبر فوری، اسرائیل مدتی پیش مدعی شد که موشک S200 سوریه یکی از بزرگترین تهدیدات علیه این رژیم است و پایگاه خبری اورشلیم پست نیز در تحلیلی به این سامانه دفاعی پرداخت و آن را یکی از اصلی‌ترین تجهیزات متحدان ایران و جبهه مقاومت علیه این رژیم دانست.

بسیاری از پایگاه‌های خبری صهیونیست نگران این هستند که در طول جنگ اخیر در غزه، نیروهای مقاومت از این سامانه استفاده کنند و آن را علیه نیروهای صهیونیست به کار گیرند.

حالا با توجه به این شایعات و مباحث، پایگاه خبری المیادین در تحلیلی به جزئیات موشک این سامانه دفاعی پرداخته است. جدول زیر اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مختصات این موشک را تشریح می‌کند.

شاخص

عدد

نام

موشک S200 SAM 5

طول

10 متر

قطر

100 سانتی متر

سرعت

3.5 ماخ

حداکثر برد

300 کیلومتر مربع

حداقل برد

80 کیلومتر مربع

وزن موشک هنگام پرتاب

7 کیلوگرم

وزن کلاهک

207 کیلوگرم

نوع کلاهک

انفجار حداکثری

فارغ از گزارش المیادین، طبق گزارش منابع داخلی، موشک سامانه سطح به هوای S200 دارای یک پیشران اصلی سوخت مایع (در اغلب گونه‌ها) و 4 بوستر (پیشران کمکی) سوخت جامد است. این پیشران‌های کمکی که حدود 5 متر طول و 48 سانتیمتر قطر دارند بین 3 تا 5 ثانیه کار کرده و سپس جدا می‌شوند. سامانه اس 200 به طور استاندارد توان درگیری با اهدافی در فاصله 300 و ارتفاع 40 کیلومتر را دارد.

طبق گزارش مشرق، نحوه هدایت این موشک در فاز ابتدایی دستوری رادیویی، در فاز میانی اینرسی و در فاز نهایی و رسیدن به هدف از نوع راداری نیمه فعال است. در برخی نمونه ها نیز از سامانه های آشیانه یابی راداری و اختلالات الکترونیکی صحبت به میان آمده است. موشک های این سامانه در صورت شلیک به بردهای کمتر از 80 کیلومتر مستقیماً به سمت هدف حرکت کرده و در صورت شلیک به بردهای بیش از آن ابتدا با زاویه بیش از 45 درجه اقدام به اوجگیری به ارتفاع بالا می نمایند تا از پرواز در ارتفاعات پائین و نیروی مقاوم بیشتر هوا در این ارتفاعات پرهیز کنند.

موشک‌های مقاومت، سورپرایز جنگ اخیر

تجهیز شدن گروه‌های مقاومت و به خصوص جهاد اسلامی فلسطین به موشک‌های پیشرفته چیزی است که بسیاری از خبرگزاری‌های عبری آن را "سورپرایز" این جنگ می‌دانند. چند روز پیش بود که نیروهای جهاد از موشک "قاسم" که به خاطر بزرگداشت نام و یاد سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده بود، رونمایی کردند.

ابوحمزه سخنگوی «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین چند روز پیش اعلام کرد، در نبرد کنونی با رژیم صهیونیستی، از موشک‌های جدید و پیشرفته استفاده شده است. بر اساس گزارش سخنگوی جهاد از جمله این موشک‌ها، موشک پیشرفته «قاسم» است، که از آن در حمله موشکی شنبه استفاده شده است. ابوحمزه ضمن اعلام اینکه شعاع موشکی امروز مقاومت فلسطین به تل‌آویو، اشدود، عسقلان، سدیروت و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی می‎رسد، تصریح کرد: هنوز غافلگیری‌های زیادی داریم که دشمن را مبهوت خواهد کرد. به نتانیاهوی احمق و فرماندهی ارتش احمقش می‌گوییم که منتظر ورود نیروهای زمینی شما به داخل نوار غزه هستیم، تا بخشی از خشم خود را به شما نشان دهیم.

پست بعدی

همسر قهر کرده خود را چگونه برگردانیم؟

چ مه 19 , 2021
برای برگرداندن زن به زندگی و شعله ور کردن مجدد نیروی عشق در وجود او باید چه کاری انجام داد؟ بسیاری از مردان با این مشکل نزد مشاورین مراجع می‌کنند که همسرشان به دلایل مختلف قهر کرده و تصمیم به جدایی دارد. در این شرایط بسیاری از افراد نمی‌دانند که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000