همسر قهر کرده خود را چگونه برگردانیم؟

60a3a7455a133_2021-05-18_16-08 برای برگرداندن زن به زندگی و شعله ور کردن مجدد نیروی عشق در وجود او باید چه کاری انجام داد؟

بسیاری از مردان با این مشکل نزد مشاورین مراجع می‌کنند که همسرشان به دلایل مختلف قهر کرده و تصمیم به جدایی دارد. در این شرایط بسیاری از افراد نمی‌دانند که برای منصرف کردن زن از تصمیم خود و بازگرداندن او به زندگی باید چه کاری انجام داد. یادگیری مهارت گفت و گوی موثر، تلاش برای شناخت موانعی که بر سر راه زندگی مشترک وجود دارند و تلاش برای حل و فصل منطقی آن‌ها از جمله کارهایی است که باید در این زمینه انجام شوند.

چرا زنان تصمیم به جدایی می‌گیرند؟
دلایل مختلفی می‌توانند باعث این شوند که زنان از زندگی مشترک خود ناامید شده و با وجود مخالفت‌هایی که از جانب همسرشان می‌بینند برای طلاق و جدایی اقدام کنند. از جمله مهم‌ترین دلایلی که در این زمینه وجود دارد می‌توان به احساس ناامنی در رابطه عاطفی، وجود شک و تردیدهایی در زمینه خیانت یا مواجهه با آن، درگیری با مشکلات مالی، وجود اختلاف‌های حل نشده و قدیمی، درگیری با خشونت خانگی، درگیری با آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد همسر و مسائل دیگری از این دست اشاره کرد.

توصیه هایی برای مردان
برای اینکه بتوانید همسرتان را به زندگی برگردانید و مجددا او را امیدوار کنید، کمک گرفتن از برخی راهکارها می‌تواند موثر باشد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- مهارت گفت و گوی موثر را بیاموزید
حرف زدن صحیح در مورد مشکلات اولین قدمی است که باید در راستای برگرداندن همسر خود به زندگی بردارید. در بسیاری از مواقع زنان گزارش می‌کنند که همسرشان آن‌ها را درک نمی‌کند و حتی خبری از مشکلات اصلی آن‌ها ندارد. در نتیجه باید تلاش کنید تا گفت و گوی مستقیم، بدون تنش و موثر را یاد بگیرید. البته لازم است زمانی که هیجانات شدید در هردوی شما فروکش کرده به سراغ همسرتان بروید و اجازه دهید او آزادانه مشکلاتی که در زندگی احساس می‌کند را با شما در میان بگذارد.

2- زمان درستی را برای حل اختلافات انتخاب کنید
زمانی که برای حل اختلافات به سراغ همسرتان می‌روید، در واکنش‌های هردوی شما تاثیر بسزایی دارد. تلاش کنید گفت و گو و مذاکره را به زمانی موکول کنید که هردویتان از نظر شدت عصبانیت به وضعیت با ثباتی برسید. ممکن است زمانی که همسرتان از کوره در رفته و خشم زیادی را از خود نشان می‌دهد، هرگونه تلاشی ناکام بماند و شما احساس کنید شکست خورده‌اید یا غرورتان جریحه دار شده است.

3- از یک فرد بی طرف برای حل مشکلات خود کمک بگیرید
اگر احساس می‌کنید گفت و گوهایتان بی ثمر می‌ماند، از یک فرد بی طرف برای مطرح کردن مشکلات خود و همسرتان کمک بگیرید. معمولا والدین یا دوستان در این شرایط نمی‌توانند بی‌طرفی خود را حفظ کنند و همواره از یکی از طرفین جانبداری می‌کنند. این مسئله می‌تواند اختلافات را تشدید کرده و باعث دشوارتر شدن اوضاع شود. مشاوره گرفتن از یک روانشناس متخصص در حوزه زوج و خانواده در این موقعیت می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

4- برای حل مشکلات صبور باشید
در اکثر مواقع مشکلات مهمی زمینه ساز تصمیم زن برای قهر و جدایی هستند. برای مثال مسائلی نظیر مواجهه با خیانت یا اختلافات عمیق عاطفی یک شبه قابل ترمیم نیستند. در نتیجه لازم است که برای ساختن مجدد زندگی مشترک خود، به همسرتان فرصت داده و صبوری بیشتری در این باره به خرج دهید.

5- برای جلب مجدد اعتماد همسرتان تلاش کنید
برای اینکه همسرتان مجددا به زندگی برگردد، باید اعتمادش را جلب کنید و به او اطمینان دهید که می‌توانید با کمک هم برای ساختن مجدد رابطه‌تان تلاش کنید. در همین راستا لازم است نگرانی‌های زن را درک کرده و راه حل‌هایی برای رفع آن‌ها پیدا کنید. شرکت در جلسات زوج درمانی با یک روانشناس به شما کمک می‌کند تا قدم‌های موثرتری در این زمینه بردارید.

6- از دادن وعده های بی پایه و اساس خودداری کنید
برای اینکه همسرتان را به زندگی برگردانید از دادن وعده‌های بی پایه و اساس خودداری کنید. در واقع باید قبل از قول دادن، ابتدا توانایی‌های خود را بسنجید و سپس آن را مطرح کنید. ناتوانی در عمل کردن به وعده‌ها باعث می‌شود که همسرتان در تصمیم خود برای جدایی مصمم‌تر از قبل شود و اعتمادش را بیش از پیش از دست بدهد.

7- معذرت خواهی را به عنوان ضعف در نظر نگیرید
بسیار اهمیت دارد که اگر اشتباهی مرتکب شده‌اید، به موقع آن را بپذیرید و برای جبران آن قدمی بردارید. یک باور غلط عمومی که در بین بسیاری از افراد رواج دارد این است که معذرت خواهی را مترادف با ضعف می‌دانند. این در حالیست که توانایی پذیرش اشتباهات بیانگر ظرفیت روانی بالای فردی است که می‌خواهد برای جبران اشتباهات کاری انجام دهد.

قهر بیش از حد زنان چه علتی دارد؟
قهر کردن نوعی پرخاشگری منفعلانه و بیانگر وجود خشم و ناراحتی‌های حل نشده است. برخی افراد که مهارت‌های ارتباطی و حل تعارض پایین‌تری دارند بیش از سایرین به قهر کردن روی می‌آورند.

پست بعدی

طرح استقلال شورای عالی بورس، بازار سهام را منزوی می‌کند / ورود سرمایه از صندوق توسعه ملی، بی‌فایده است

چ مه 19 , 2021
یک کارشناس بورس گفت: عددی که از صندوق توسعه ملی وارد بورس سرمایه گذاری می‌شود، مشکلی را حل نخواهد کرد و فقط یک سیگنال به بازار است به این معنا که دولت در حال عمل کردن به تعهداتش در قبال بازار است. مهدی سماواتی در گفت‌و‌گو با خبر فوری گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000