جزئیات بزرگ‌ترین حمله مقاومت فلسطین به قلب تل‌آویو / یک شهر اسرائیل سقوط کرد / نتانیاهو دست به دامن مصر شد / ۱۳۰ موشک، صهیونیست‌ها را فراری داد

609afabd364bb_2021-05-12_02-14 همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها در سرزمینهای اشغالی، جوانان فلسطینی به مکانهایی مانند ایستگاه های پلیس و پمپ بنزین ها در چندین قسمت از سرزمین های اشغالی حمله می کنند.

الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که در حملات موشکی به تل‌آویو دست کم ۳۲نفر مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ۱۳۰ موشک تل‌آویو را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای اجرای وعده‌مان امشب حمله موشکی را با استفاده از ۱۳۰ موشک انجام دادیم که در واقع بزرگترین حمله به تل‌آویو و اطراف آن بود.

گردان‌های عزالدین قسام در ادامه تاکید کرد که این حمله را در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی فلسطین انجام داده است.

در همین حال، گردان‌های سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که مقاومت فلسطین پاسخ دیگری را به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

با شدت گرفتن حملات موشکی از دقایقی پیش، درگیری‌ها بین فلسطینی ها و صهیونیستها در مسجدالاقصی شدت گرفت و رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز، مصلای القبلي مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان را تخریب کرد و مانع انتقال مجروحان فلسطینی به بیمارستان شد.

در واکنش به تحولات جاری در فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: با ملت خود از موضع اقتدار و قدرت سخن می‌گوئیم. ما دست برتر را داریم. ملت ما ثابت کرد که قدس محور اصلی نزاع است.

وی افزود: به ندای هموطنانمان در قدس پاسخ گفتیم؛ چگونه می‌توانستیم در قبال قدس و مسجدالاقصی تعلل کنیم؟ معادله تنهایی در قدس دیگر پایان یافته است. معادله ارتباط دادن غزه به قدس، معادله ارتباط دادن مقاومت با هویت است.

وی یادآور شد: قدس در قلب غزه و غزه در قلب قدس قرار دارد؛ این چیزی است که دست برتبر مقاومت اعلام کرد. موازنه قدرت جدیدی از قدس و مسجدالاقصی سربر آورده است. جبهه قدس، جبهه امت اسلامی، مسلمانان و آزادگان مسیحی است.

اما تحولات فلسطین تنها محدود به سرزمینهای اشغالی نیست. شبکه خبری المیادین گزارش داد: تظاهراتی در برابر وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن در حمایت از فلسطینیان در حال برگزاری است.

پایگاه اسرائیل دیفنس هم نوشت: در حالی که موشک‌ها، شهر‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند، نیرو‌های امنیتی با فلسطینیان در شهر‌های مختلف درگیر هستند و می‌توان گفت؛ اسرائیل شعله‌ور شده است.

راشاتودی نیز یادآور شد: شهرک‌نشینان اسرائیلی به منازل فلسطینیان در شهرک «سنجل» در رام‌الله یورش برده‌اند.

خبرگزاری شهاب خاطرنشان کرد: جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شهر «طمره» در داخل اراضی اشغالی درگیر شده و تعدادی از آن‌ها بازداشت شدند.

درگیری ها در سرزمینهای اشغالی بار دیگر شدت گرفته است. الجزیره به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف قدس و نوار غزه به ۳۰ نفر و شمار مجروحان به ۲۰۳ نفر افزایش یافته است.

همزمان، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز (چهارشنبه) نشستی را درباره ناآرامی‌ها در غرب آسیا سرزمین‌های اشغالی برگزار کند.

ناآرامی‌ها به حدی است که شهردار شهر اللد در سرزمین‌های اشغالی گفته، کنترل شهر اللد کاملا از دست رفته و خیابان‌های این شهر شاهد جنگ داخلی میان فلسطینیان و صهیونیست‌هاست.

وی افزوده است: از نتانیاهو در خواست می‌کنیم تا ارتش را برای کنترل اوضاع، به این شهر اعزام کند.

زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی در واکنش به تهدیدات ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر شدت یافتن حملات علیه غزه گفت: مقامات این نبرد را ادامه می دهند. به ملت خود وعده می دهیم که عقب نمی نشینیم و به مقاومت ادامه خواهیم داد.

همزمان با شدت گرفتن حملات راکتی مقاومت فلسطینی، مدیرمسئول روزنامه رای الیوم نوشت: نتانیاهو از قاهره خواست تا برای دستیابی به آتش بس مداخله کند. این درخواست نتانیاهو درحالیست که جناح‌های مقاومت وساطت مصر را رد، و آمادگی خود را بر ادامه مقاومت تأیید کردند.

در اوج این درگیری ها، اسراییل دفتر شبکه عراقی الاتجاه در غزه را بمباران کرد. الاتجاه وابسته به کتائب حزب الله عراق است.

در همین حال تور وسلند هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در فرایند صلح خاورمیانه گفت: نسبت به وقوع یک جنگ تمام عیار در سرزمین‌های اشغالی هشدار می دهیم و خواستار توقف فوری تنش و خشونت هستم . شلیک را بلافاصله متوقف کنید. ما در حال تشنج به سمت یک جنگ تمام عیار هستیم.

پست بعدی

بازار سرمایه مثبت می ماند؟

چ مه 12 , 2021
معاملات بورس از مدت‌ها قبل تحت‌تاثیر هیجانات ایجاد شده در بازار بر مدار نزولی قرار گرفت و هیچ یک از تصمیمات اتخاذ شده هم نتوانست مانع از ریزش بیشر شاخص بورس در بازار شود. اگرچه اتخاذ تصمیمات جدید شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تغییر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000