شرکت مدرنا: تأثیر واکسن ما روی نوجوانان ۹۶ درصد است

609444174fb42_609444174fb46 شرکت مدرنا پنجشنبه اعلام کرد: تأثیر واکسن کرونا تولید این شرکت روی نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ۹۶ درصد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت مدرنا با توجه به نتایج اولین آزمایشات بالینی گزارش داد، میزان تأثیر واکسن مدرنا در برابر ویروس کرونا ۹۶ درصد است و به طور کلی تا امروز نگرانی جدی در زمینه ایمنی آن دیده نشده است.

نتایج مطالعات شرکت مدرنا در حالی منتشر می‌شود که در آزمایش‌های بالینی ۱۴ روز پس از اولین تزریق، ۱۲ مورد ویروس کرونا مشاهده شد. بدتبال این نتایج وضعیت دریافت کنندگان به طور متوسط ۳۵ روز پس از تزریق دوم مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد، عوارض جانبی این واکسن، خفیف یا متوسط است که معمولاً به همراه درد در محل تزریق وجود دارد.

مدرنا همچنین در مورد تزریق دوم واکسن به نوجوانان گفت، عوارض جانبی تزریق دوم شامل سردرد، خستگی و لرز بود، مشابه آنچه در بزرگسالان دریافت کننده واکسن مشاهده شده است.

نتایج این مطالعات در حالی منتشر می شود که واکسیناسیون جهانی پس از بزرگسالان هم اکنون وارد مرحله نوجوانان شده است و شرکت‌های بزرگ داروسازی مانند فایزر و مدرنا در حال انجام آزمایش‌های بالینی روی این گروه سنی هستند.

پست بعدی

مصباحی‌مقدم: رئیسی برای کاندیداتوری منتظر اذن رهبری است

ج مه 7 , 2021
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: رئیسی منتظر اذن رهبری است و اگر از ناحیه رهبری مخالفتی نباشد مانعی برای حضور در انتخابات 1400 ندارد. «غلامرضا مصباحی مقدم» در رابطه با "حضور رئیس قوه قضاییه در انتخابات 1400" گفت: با تعداد قابل توجهی از کاندیداها صحبتی صورت گرفته و اکثرا اعلام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000