فیلمبردار قدیمی به خانه ابدی بدرقه شد

6093b88c2d823_6093b88c2d826 پیکر مرحوم مصطفی حضرتی – فیلمبردار و عکاس – در جوار مزار کورش مذکوری در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

مصطفی حضرتی صبح چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه براثر کرونا در بیمارستان از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او صبح امروز، ۱۶ اردیبهشت ‌ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام شد.

حضرتی متولد سال ۱۳۲۶ در شهر بم و دانش آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود که سال‌ها به عنوان فیلمبردار و عکاس در تلویزیون و سینما فعالیت داشت.

او پس از دوره دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و بعد فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه اول سیما مشغول به کار شد و در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیه‌کنندگی پدرام اکبری) ساخته شد نیز عکاس و دستیار فیلمبردار بود.

از دیگر کارهای سینمایی حضرتی به مستند بلند «باغ سنگی» ستخته پرویز کیمیاوی، «زنده باد» ساخته خسرو سینایی و «هیروگلیف» که سال ۱۳۵۹ ساخته شد می‌توان اشاره کرد.

حضرتی در زلزله سال ۱۳۸۲ بم، نزدیک به ۹۰ درصد بستگان سببی و نسبی خود را از دست داد و بعد از آن دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را که سرپرست نداشتند، تا پایان تحصیلات مورد حمایت خود قرار داد.

این هنرمند آرشیو عکس غنی از ارگ بم قبل و پس از زلزله و نیز پس از مرمت داشت که می‌خواست آن را به یونسکو بدهد ولی شرایط فراهم نشد.

پست بعدی

۳۳۸ فوتی جدید کرونا در کشور

پ مه 6 , 2021
بنابر اعلام وزارت بهداشت، با شناسایی ۱۸هزار و ۴۰۹ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران شناسایی شده کرونا در کشور به دو میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۸ نفر رسید. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون یک میلیون و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000