واکنش‌های ادامه‌دار به دستکاری در بودجه ۱۴۰۰

608e16f34b192_608e16f34b196 نماینده‌ مجلس نهم‌ و دهم گفت: افزایش و کاهش بودجه صدا و سیما و یا سایر ارگان‌ها بر عهده تشخیص کمیسیون تلفیق است، این مجلس که ادعای انقلابی بودن را دارد وارد این مسیر نمی‌شود که نهادهای حاکمیتی ضابطه مند و قانون مند شوند.

«غلامرضا کاتب» در رابطه با "قانون‌مند وضابطه‌ مند کردن‌ صداوسیما" گفت: در مجلس دهم به دنبال تحقیق و تفحص از صدا و سیما نبودیم زیرا این تحقیق و تفحص به راحتی انجام نمی شود اما در مجلس دهم در رابطه با قانون اداره صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی طرحی به تصویب رسید ولی طرح در صحن علنی رأی نیاورد.

او ادامه داد: افزایش و کاهش بودجه صدا و سیما و یا سایر ارگان ها بر عهده تشخیص کمیسیون تلفیق است، این مجلس که ادعای انقلابی بودن را دارد وارد این مسیر نمی‌شود که نهادهای حاکمیتی ضابطه مند و قانون مند شوند. صدا و سیما اعتقادش بر این است که نیاز به قانون جدید ندارد و قوانین موجود کفایت می کند. صدا و سیما به دنبال این است که بودجه اش افزایش یابد و تبدیل به قانون شود.

کاتب درخصوص‌ تخلف مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ گفت: اگر تغییرات در بودجه بدون رای صحن علنی مجلس صورت گرفته باشد خلاف قانون است و کمیسیون آیین نامه باید با نمایندگان متخلف برخورد کند، اگر این تغییرات براساس رای صحن علنی باشد اعتراضی وارد نیست. بودجه ای که مجلس به تصویب رسانده و تغییراتی که داده و افزایش تعداد و ارقام، هزینه های جاری کشور را به شدت افزایش می دهد و این منجر می شود که تورم ۵۰ درصدی ایجاد شود و کسری بودجه بالایی دارد. بودجه باید به‌ گونه‌ای‌ نوشته شود که با واقعیت تطابق داشته باشد.

پست بعدی

روزه داری بدون این خوراکی‌ها در سحر و افطار ممنوع

ی مه 2 , 2021
به دلیل آنکه زمان زیادی را در طول روز‌های ماه مبارک رمضان، روزه هستیم، باید برای تأمین انرژی لازم بدن، از رژیم غذایی خاصی پیروی کرد. به نقل از اسپوتنیک، در ماه مبارک رمضان، با توجه به خودداری از خوردن غذا و مایعات برای ساعت‌های طولانی در هر روز، بدن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000