رویترز: اتحادیه اروپا هم ایران را تحریم کرد

60635dbeeb7b6_60635dbeeb7bd سه دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز گفته اند اتحادیه اروپا قصد دارد روز چهارشنبه چند شخصیت ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کند.

در صورت تایید این ادعای رویترز از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا، اولین بار است که پس از سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد تحریم مقامات ایران از سوی این اتحادیه و در ارتباط با نقض حقوق بشر خواهیم بود.

به گفته این دیپلمات ها تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدودکردن دارایی این افراد در اروپا خواهد بود.

نام آنها و جزییات تحریم ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

یورونیوز در بروکسل با پیتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرد اما وی حاضر نشد در این باره پاسخگو باشد.

همزمان قرار است چهارشنبه تحریم ها علیه ۸۰ ایرانی که از سال ۲۰۱۱ از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم شده اند، تمدید شود.

دیپلمات های اروپایی که با خبرگزاری رویترز گفتگو کرده اند نخواسته اند تا نامی از آنها فاش شود اما یکی از آنها تاکید کرده است که اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ موضع سختگیرانه تری برای حمایت از حقوق بشر است.

در یکماه اخیر، ۱۱ نفر از کشورهای چین، کره شمالی، لیبی و روسیه بدلیل نقض حقوق بشر از سوی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم شده اند.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بسته شدن کانال سوئز چقدر ضرر اقتصادی داشت؟

س مارس 30 , 2021
کشتی بزرگ باری "اورگیون" که از سه‌شنبه هفته پیش به گل نشسته و کانال سوئز را بسته بود بالاخره امروز از جایش حرکت کرد و به گفته مسئولان کانال کاملا شناور شده است. به این ترتیب امید به تردد نفتکش‌ها و کشتی‌های باری که چند روزیست در این کانال متوقف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000