بزرگترین معادن طلای جهان کجا قرار دارند؟

605d975f01609_605d975f0160b رده بندی معادن بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی شرکتها و بر اساس آمار تولید سال ۲۰۲۰ تهیه شده است.

بزرگترین معادن طلای جهان عبارتند از:

۱- معدن مورانتو: دو میلیون اونس

مجتمع معدنی مورانتو در ازبکستان واقع بوده و شامل یک معدن روباز و فعالیتهای استخراج صنعتی است که اندکی بیش از دو میلیون اونس طلا در سال ۲۰۲۰ تولید کرد. این معدن که توسط شرکت دولتی Navoi اداره می‌شود، بیش از ۳.۳ کیلومتر طول، ۲.۵ کیلومتر پهنا و حدود ۶۰۰ متر عمق دارد. با توجه به میزان ذخایرش که بیش از ۱۵۰ میلیون اونس برآورد شده است، انتظار می رود این معدن همچنان تا مدتی عنوان بزرگترین معدن طلای جهان را حفظ کند. تولید این معدن در سال ۲۰۲۰ تغییری نسبت به سال ۲۰۱۹ نداشت.

۲- معدن کارلین: یک میلیون و ۶۶۵ هزار اونس

معدن کارلین که پیش از این به عنوان معادن طلای نوادا شناخته می شد، در غرب شهر الکو واقع شده و در منطقه ای به وسعت ۵۶ کیلومتر امتداد پیدا کرده است. کارلین ترند برای نخستین بار توسط جان لایومور و آلن کوپ، زمین شناسان شرکت نیومونت در سال ۱۹۶۵ اکتشاف شده بود. تولید این معدن در سال ۲۰۲۰ به یک میلیون و ۶۶۵ هزار اونس رسید که در مقایسه با تولید یک میلیون و ۳۱۵ هزار اونس در سال ۲۰۱۹، رشد ۲۷ درصدی داشت.

۳- معدن اولمپیادا: یک میلیون و ۲۰۰ هزار اونس

معدن اولمپیادا بزرگترین فعالیت شرکت پولیوس است که تولیدش را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد و در حال حاضر بیش از نیمی از تولید طلای این شرکت روسی را تشکیل می دهد. سنگ معدنی استخراج شده از این معدن در سه کارخانه با مجموع ظرفیت سالانه ۱۳ میلیون تن فرآوری می‌شود. تولید این معدن در مقایسه با یک میلیون و ۳۸۹ هزار اونس در سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۴ درصدی داشت.

۴- معدن پوئبلو ویه خو : ۹۰۳ هزار اونس

معدن پوئبلو ویه خو در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر سانتو دومینگو، پایتخت جمهوری دومینیکن واقع شده است. این معدن توسط شرکت پوئبلو ویه خو دومینیکن که جوینت ونچر شرکتهای بریک (۶۰ درصد) و نیومونت (۴۰ درصد) است، اداره می‌شود. تولید این معدن از ۹۸۳ هزار اونس در سال ۲۰۱۹، به میزان هشت درصد کاهش داشت و به ۹۰۳ هزار اونس در سال ۲۰۲۰ رسید.

۵- معدن گرسبرگ : ۸۴۸ هزار اونس

معدن طلا و مس گرسبرگ شرکت فریپورت مک موران در استان پاپوای اندونزی واقع بوده و در سال ۱۹۳۶ توسط یک زمین شناس هلندی کشف شد که آن را ارتسبرگ یا کوه سنگ نامید. این معدن که برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، در ارتفاع ۴۱۰۰ متری از سطح دریا در نزدیک پونکاک جایا، مرتفعترین کوه پاپوا قرار دارد و تولیدش در سال ۲۰۰۱ بالای سه میلیون و ۵۰۰ هزار اونس بود. تولید این معدن از ۸۳۳ هزار اونس در سال ۲۰۱۹، به میزان دو درصد کاهش پیدا کرد و به ۸۴۸ هزار اونس در سال ۲۰۲۰ رسید.

۶- معدن کادیا ایست: ۸۲۳ هزار اونس

کادیا از معدن زیرزمینی کادیا ایست و معدن ریج وی تشکیل شده است و بزرگترین معدن طلا در استرالیاست. این معدن ۸۲۳ هزار اونس طلا در سال ۲۰۲۰ تولید کرد که شش درصد در مقایسه با تولید ۸۷۱ هزار اونس در سال ۲۰۱۹ کاهش داشت.

بزرگترین معادن طلای جهان کدامند؟

۷- معدن کیبالی: ۸۰۸ هزار اونس

معدن کیبالی در جمهوری دموکراتیک کنگو مجاور شهر دوکو و در ۲۱۰ کیلومتری آروا در مرز اوگاندا واقع شده است. کیبالی متعلق به شرکتهای آنگلوگلد آشانتی (۴۵ درصد)، بریک گلد کورپوریشن (۴۵ درصد) و سوسیته مانیر دو کیلو موتو (۱۰ درصد) است. این معدن ۸۰۸ هزار اونس طلا در سال ۲۰۲۰ تولید کرد که یک درصد در مقایسه با ۸۱۳ هزار اونس در سال ۲۰۱۹ کاهش داشت.

۸- معدن کورتز: ۷۹۹ هزار اونس

معدن کورتز تاسیسات معدنی و فرآوری طلای بزرگی در لاندر و اورکا کانتی نوادای آمریکاست که در حدود ۱۲۰ کیلومتری الکو واقع شده است. تولید این معدن از ۹۶۳ هزار اونس در سال ۲۰۱۹، به میزان ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۹۷ هزار اونس در سال ۲۰۲۰ رسید.

۹- معدن لیهیر: ۷۷۲ هزار اونس

معدن لیهیر در جزیره آنیولام در استان نیوایرلند پاپوآ گینه نو و در فاصله ۹۰۰ کیلومتری شمال شرقی پورت مورسبی، پایتخت پاپوآ گینه نو واقع شده است. این معدن ۷۷۲ هزار اونس طلا در سال ۲۰۲۰ تولید کرد که ۱۲ درصد در مقایسه با تولید ۸۸۱ هزار اونس در سال ۲۰۱۹ کاهش نشان داد.

۱۰- معدن لولو گونکوتو: ۶۸۰ هزار اونس

مجتمع معدنی لولو گونکوتو شرکت بریک شامل دو مجوز معدنی لولو و گونکوتو است و در غرب کشور مالی در مجاورت مرز سنگال و رودخانه فالمه واقع شده است. شرکت معدنی لولو مالک معدن طلای لولو و شرکت معادن گونکوتو مالک معدن طلای گونکوتو است. این دو معدن متعلق به شرکت بریک (۸۰ درصد) و دولت مالی (۲۰ درصد هستند). تولید این معدن با پنج درصد کاهش، از ۷۱۵ هزار اونس در سال ۲۰۱۹ به ۶۸۰ هزار اونس در سال ۲۰۲۰ رسید.

پست بعدی

نوازندگانی از سراسر کشور به پایتخت آمدند

ج مارس 26 , 2021
فرهنگی/ موسیقی «نوای نواحی در نوروز ۱۴۰۰» عنوان برنامه‌ای است که ساکنین تهران می‌توانند در طول آن، از پنجم تا یازدهم فروردین به تماشای موسیقی اقوام ایرانی از سراسر کشور بنشینند. تهران از روز گذشته، پنجشنبه ۵ فروردین‌ تا چهارشنبه هفته آینده ۱۱ فروردین به مدت یک هفته در باغ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000