زمزمه های آزاد شدن واردات خودرو در سال 1400 / شوک کاهش قیمت در راه است؟

602bfb107f7b8_2021-02-16_20-34 برخی خبرها از مجلس، حکایت از زمینه سازی برای آزادی واردات خودروهای خارجی در سال آینده دارد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قیمت خودرو در کشور به شدت کاهش می یابد.

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبر فوری، آزادسازی واردات خودروهای خارجی را تنها راه نجات بازار در شرایط فعلی دانسته است.

علی جدی که نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس است، به خبرنگار ما گفته است که برای نجات بازار خودرو دو راهکار مدنظر است. یکی ورود بخش خصوصی و رقابت موثر با خودروسازهای دولتی و دیگری واردات خودروهای خارجی دستکم تا حدی که بتواند قیمتهای موجود در بازار را کاهش دهد.

از سال 1397 و با خروج آمریکا از برجام که باعث لغو همکاری های ایران با خودروسازان جهانی شد، تاکنون بازار خودروهای خارجی قفل شده و به همین دلیل قیمتها در بازار به گونه ای عجیب بالا رفته است.

در صورتی که در بودجه 1400 ردیف بودجه ای برای اخذ مالیات از واردات خودرو پیش بینی شود، به این معناست که بازار خود را با شوک کاهش قیمت روبرو خواهد شد.

واردات خودرو در سال آینده نه فقط قیمت خودروهای خارجی را کاهش می دهد، که خودروهای داخلی را نیز با افت قیمت روبرو خواهد کرد.

همین موضوع باعث شده است تا در سالهای اخیر مقاومتهایی جدی در برابر واردات خودروهای خارجی، حتی واردات خودروهای دست دوم شکل بگیرد و باید دید که طلسم واردات در سال آینده شکسته خواهد شد یا نه.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ابرهایی که سلامت بشر را هدف قرار دادند

چ فوریه 17 , 2021
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، سلامت انسان و اکوسیستم می‌تواند تحت تأثیر میکروب‌ها از جمله سیانوباکتریوم و جلبک‌هایی قرار گیرد که بر ابرها سوار و هنگام بارش باران وارد خاک، دریاچه‌ها، اقیانوس‌ها و سایر محیط‌ها می‌شوند. کوین دیلون، دانشجوی دکترا و محقق این تحقیق گفت: «برخی از ارگانیسم‌هایی که ما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000