رویترز: طبق اعلام آژانس، ایران غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است

سیاسی/ سیاست خارجی 6051a05780259_2021-03-17_09-53 آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است: ایران می‌گوید قصد دارد دومین آبشار سانتریفیوژهای آی‌آر-۴ را در این سایت نصب کند، اما عملیات نصب این آبشارها هنوز آغاز نشده است.

رویترز خبر داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارشی به کشورهای عضو، تایید کرد که جمهوری اسلامی ایران در اقدامی جدید و با نقض تعهدات خود در برجام، در تاسیسات زیرزمینی سایت هسته‌ای نطنز به غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته آی‌آر-۴ اقدام کرده است.

در این گزارش که رویترز آن را مشاهده کرده آمده است که آژانس در روز ۲۵ اسفند، ۱۵ مارس، تایید می‌کند که ایران تزریق یواف۶، گاز هگزافلوراید اورانیوم، را به آبشار زنجیره ۱۷۴ تایی سانتریفیوژهای آی‌آر-۴ در نیروگاه زیرزمینی نطنز آغاز کرده است.

گزارش آژانس می‌افزاید: ایران می‌گوید قصد دارد دومین آبشار سانتریفیوژهای آی‌آر-۴ را در این سایت نصب کند، اما عملیات نصب این آبشارها هنوز آغاز نشده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/ نرخ یورو کاهش یافت

چ مارس 17 , 2021
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز (چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹) اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ ۱۳ ارز افزایش و ۲۲ ارز کاهش یافت. نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه بیست و هفتم اسفند ماه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000