حماس افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد

سیاسی/ بین الملل 604f37be769b0_604f37be769b2 جنبش حماس امروز (دوشنبه) اعلامیه کشور کوزوو درباره افتتاح سفارتش در شهر قدس اشغالی را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی مغایر با قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای به شدت اعلامیه وزارت خارجه کوزوو درباره افتتاح سفارت این کشور در شهر قدس اشغالی را محکوم کرده و گفت: این اعلامیه نقض آشکار تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی و تعهدات انسانی و نیز جانبداری آشکاری از اسرائیل است.

سخنگوی حماس با اشاره به اقدام کشورهای عربی امارات، بحرین، مراکش و سودان در عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این تصمیم کوزوو با تشویق اقدامات عادی‌سازی برخی کشورهای عربی با اسرائیل گرفته شد.

کوزوو یکشنبه شب سفارت خود را در شهر قدس افتتاح کرد و به این ترتیب سومین کشور در جهان است که سفارت خود را از شهر تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال داد.

پیش از این آمریکا مه ۲۰۱۸ اعلام کرد که سفارت خود را به قدس منتقل خواهد کرد و پس از آن نیز گواتمالا چنین تصمیمی را اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی اوایل فوریه گذشته با کوزوو توافقی را برای ایجاد روابط دیپلماتیک امضا کرده بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ارتش سوریه: وضعیت نظامی ما بسیار بهتر از ۱۰ سال پیش است

د مارس 15 , 2021
سیاسی/ بین الملل مدیر اداره سیاسی ارتش سوریه تأکید کرد که پس از گذشت ۱۰ سال از جنگ در کشورش، وضعیت میدانی بهبود یافته و آمریکا و هم‌پیمانان آن در فیصله دادن به این جنگ به نفع خود ناکام ماندند. به گزارش سایت شبکه المیادین، حسن سلیمان خاطرنشان کرد، واقعیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000