داعش مسئولیت قتل‌عام در استان صلاح الدین عراق را پذیرفت

سیاسی/ بین الملل 604c79294f234_604c79294f237 گروه تروریستی داعش مسئولیت جنایت «البو دور» در استان صلاح‌الدین را برعهده گرفت که در جریان آن ۹ تن کشته شدند.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، براساس داده‌های اطلاعاتی اولیه، این جنایت در نیمه شب جمعه رخ داد و سه منزل متعلق به اهالی روستای «البو دور» در منطقه « العوینات» واقع در جنوب «تکریت» در استان صلاح‌الدین هدف قرار گرفته شد.

یک منبع امنیتی گزارش داد، اشخاصی مسلح و ناشناس به منزلی در منطقه «البو دور» واقع در جنوب تکریت یورش بردند و در نتیجه این حمله، چهار برادر به همراه خواهران و مادرشان کشته شدند و یک تن نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این افراد مسلح در جریان یورش به منازل این روستا پوشش نظامی داشتند و از روبند استفاده کرده بودند و به سمت اعضای خانواده این منزل شلیک کردند و ۹ تن از اعضای یک خانواده را کشتند.

در همین راستا، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق اعلام کرد، طرف‌های ذی‌ربط و متخصص در عملیات صلاح الدین تحقیق در خصوص مشخص شدن ابهامات موجود در این جنایت شنیع را آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات حشد شعبی در صلاح‌الدین، بیانیه‌ای را در خصوص جنایت «البو دور» در جنوب تکریت صادر کرد.

فرماندهی عملیات حشد شعبی عراق در بیانیه خود اعلام کرد: مردان عراقی همچنان جان و خون پاک خود را برای خاک این میهن عزیز و ارزشمند فدا می‌کنند و ما امروز شهروندان عشایر اصیل عراقی که به تعهدات ملی، دینی و اخلاقی خود معروف بودند، از دست دادیم و آنها بهترین پشتیبان ارتش، حشد شعبی و سایر سرویس‌های امنیتی بودند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما با تعجب شاهد برخی مواضع سیاستمداران و برخی کانال‌های تلویزیونی هستیم که با خون افراد طاهر به خاطر منافع و دستاوردهای پست و حقیرانه دنیا تجارت می‌کنند و با تأسف فراوان شاهد اتهام‌زنی علیه کسانی که در راه وطن جانفشانی می‌کنند، هستیم.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حشد شعبی و ارتش عراق سدی بلند در برابر هر شخصی که خواهان لطمه وارد کردن به کرامت عراقی‌ها است، خواهد بود. ما تا زمانی که عاملان این جنایت شنیع را مجازات نکنیم ساکت نخواهیم نشست.

علاوه بر این میدل ایست آی از ورود وزیر کشور به «صلاح الدین» برای اطلاع از روند تحقیقات جنایت تکریت خبر دادند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای گفت: کمیته تحقیقات مشترک درباره جنایت تروریستی شنیع در روستای البو دور تکریت به نتیجه تحقیقات دست یافته و اعلام کرد که عاملان این جنایت تروریستی عناصر گروه تروریستی داعش بودند که با لباس نظامی وارد روستا و برای بازرسی وارد منازل شدند و دست به انجام این جنایت در حق بی گناهان بی سلاح زدند.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که نیروهای امنیتی هویت عامل این جنایت را که پیشتر ساکن این روستا بوده و به دلیل اعمال تروریستی اش از روستا اخراج شده بود، شناسایی کردند.

به گفته کمیته تحقیقات مشترک در خصوص این جنایت، 6 نفر از اهالی یک خانواده، یک کادر پلیس صلاح الدین و یک وکیل در این جنایت به شهادت رسیدند.

در همین راستا، صبح امروز «عثمان الغانمی»، وزیر کشور و سپهبد ستاد «عبدالامیر الشمری»، معاون فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق برای اطلاع از روند تحقیقات در خصوص این حادثه وارد شهر تکریت شدند.

ستاد عملیات مشترک عراق در بیانیه ای گفت: به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، وزیر کشور و معاون فرماندهی ستاد عملیات مشترک برای اطلاع از جزئیات و روند تحقیقات در خصوص این جنایت وارد تکریت شدند.

در بیانیه مذکور آمده است که هدف از این سفر پیگری نتایج تحقیقات در برای اطلاع یافتن از وضعیت امنیتی منطقه این جنایت و همچنین دیدار با خانواده این قربانیان و تسلیت به آنها است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

یک دختر روس رسماً از پوتین خواستگاری کرد/ عکس

ش مارس 13 , 2021
سیاسی/ بین الملل یک دختر روس در حین سفر رئیس‌جمهور روسیه به شهر محل سکونتش رسماً از او خواستگاری کرد. به گزارش شبکه اول روسیه با اعلام این خبر افزود: یولیا شیلووا از ساکنان منطقه ایوانوف روسیه است. این اتفاق یک سال پیش در حین سفر ولادمیر پوتین به این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000