روسیه جریمه اعتراضات را افزایش داد

سیاسی/ بین الملل 6036387acc44c_6036387acc44f رئیس جمهوری روسیه قانونی را به تصویب رساند که جریمه جرم‌هایی که حین اعتراضات خیابانی به وقوع می‌پیوندد، افزایش داد. این تصمیم در پی بازداشت هزاران تن از حامیان الکسی ناوالنی در تجمع‌های بدون مجوز اتخاذ شد.

براساس این قانون، جریمه نافرمانی از دستور افسران پلیس از ۱۰۰۰ روبل به ۴۰۰۰ روبل به علاوه ۱۵ روز حبس افزایش می‌یابد. همچنین جریمه ۲۰ هزار روبلی برای سازمان دهندگان اعتراضات که مقررات تامین اعتبار را نقض کنند، در نظر گرفته شد.

پلیس روسیه بیش از ۱۱ هزار تن را در اعتراضات امسال در سراسر این کشور در حمایت از الکسی ناوالنی، منتقد کرملین بازداشت کرد. وزارت کشور روسیه از قبل هشدار داده بود که تجمع‌های بدون مجوز را متفرق می‌کنند و شرکت‌کنندگان هم تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

متحدان ناوالنی که اکثرا یا در خارج هستند یا در حبس خانگی، توقف اعتراضات خیابانی را تا فصل بهار که مارس آغاز می‌شود، اعلام کرده‌اند. ناوالنی ۴۴ ساله اوت گذشته برای درمان عازم آلمان شد و برلین گفت که او با یک عامل اعصاب درجه نظامی مسموم شده بود، ادعایی که مسکو رد می‌کند. او پس از بازگشت به روسیه بازداشت شد و بابت نقض آزادی مشروط به حبس محکوم شد. از آن زمان اعتراضات زیادی در سراسر مسکو در حمایت از او برگزار می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وزیر خارجه اسرائیل: اقدام ایران نباید بدون پاسخ بماند

چ فوریه 24 , 2021
سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد. به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت» «گابی اشکنازی» در بیانیه‌ای، ضمن انتقاد از کاهش نظارت آژانس اتمی بر تأسیسات هسته‌ای ایران، مدعی شد: «اقدامات افراطی ایران به یک واکنش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000