بازدهی ۹۸ درصدی بیت کوین در دو ماه اخیر

6033ce3461bc1_2021-02-22_19-01 شب گذشته بیت کوین برای چهارمین روز متوالی رکورد قیمتی خود را افزایش داد و به ۵۸,۳۳۲ دلار رسید.

بازدهی بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون ۹۸ درصد بوده است. این در حالی است که بازدهی این ارز دیجیتال در طول سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰۰ درصد بوده است.

بیت کوین شب یکشنبه اوج تاریخی خود را به ۵۸,۳۳۲ دلار رساند. با این رشد بیت کوین توانست بازدهی دوماه اخیر را به یک سوم بازدهی سال قبل خود برساند. بیت کوین در سالی که گذشت ۳۰۵ درصد بازدهی داشت.


نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/دلار)

در زمان نگارش این گزارش هر واحد بیت کوین حدود ۵۸,۱۴۸ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۲.۳ درصدی را تجربه کرده است. هم‌اکنون بازدهی سالانه بیت کوین برابر با ۹۸ درصد است.

برخی از تحلیل‌گران علت این افزایش چشم‌گیر قیمت بیت کوین را افزایش تقاضای سرمایه‌گذارانی می‌دانند که برای مقابله با تورم اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند، چراکه دولت‌ها هزینه‌های خود را افزایش می‌دهند و بانک‌های مرکزی در تلاشی ناامیدانه برای حفظ اقتصاد، پول بیشتری چاپ می‌کنند. با وجود افزایش چاپ پول و هزینه‌های ارزهای فیات (Fiat)، شاخص‌های اصلی نشانی از افزایش نرخ تورم ندارند.

برخی هم معتقداند رشد روزهای اخیر بیت کوین به این خاطر است که مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اعلام کرد قصد دارد ۱ میلیارد دلار از اوراق بدهی خود را بفروشد و با درآمد حاصل از آن بیت کوین بخرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نگرانی ابتکار از طولانی شدن روند بررسی لایحه منع ازدواج کودکان

د فوریه 22 , 2021
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از طولانی شدن روند بررسی لایحه اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی و منع ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال ابراز نگرانی کرد. معصومه ابتکار در وبینار "سلامت خانواده و ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و حقوقی کودک همسری"، اظهار کرد: امیدوارم به دور از موضع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000