یک سال پس از کرونا / ۶۰هزار ایرانی قربانی شدند؛ ۱/۵میلیون نفر کووید۱۹ را تجربه کردند / کرونا را در یک جمله توصیف کنید

602e6df191f40_2021-02-18_17-08

یک سال پیش در چنین روزی، ورود ویروس کرونا به ایران رسما تایید شد. در این یکسال بر شما چه گذشت؟

کرونا در این یکسال قریب به ۶۰هزار ایرانی را به کام مرگ کشید، بیش از یک میلیون و ۵۵۰هزار نفر را مبتلا کرد و هزاران کسب و کار را تعطیل کرد و سفر و حتی دورهمی را به‌عنوان تفریحات نعمول ایرانی‌ها از آنها گرفت.

یک سال پیش کرونا به‌عنوان یک ویروس چینی شناخته می‌شد اما حالا بحران ویروس انگلیسی گریبان ایران را گرفته است.

هنوز درباره منشاء کرونا اختلاف نظر وجود دارد. برخی آن را زاده آزمایشگاه‌های مخوف چین می‌دانند و برخی اما انگشت اتهام را متوجه آمریکا می‌کنند. بعضی دیگر هم می‌گویند ویروس را سیاسی نکنید، کار، کار خفاش‌هاست!

هرچه هست فعلا امیدها به واکسیناسیون جهانی علیه کروناست هرچند درباره واکسن‌ها هم حرف و حدیث‌ها بسیار است. عدم دسترسی به واکسن و یا تبعات آن جنجال کم نداشته است.

در ایران اولین بار محمود احمدی‌نژاد بود که وزارت بهداشت دولت روحانی را متهم کرد که اجازه داده است واکسن‌های مشکوک روی ایرانی‌ها آزمایش شود.

کرونا، سبک زندگی ایرانی‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده است. رستورانها را نیمه تعطیل کرده، هتل‌ها را خالی نگاه داشته و چهره‌ها را پشت ماسک‌های رنگارنگ پنهان کرده است.

این روزها ژل‌های ضدعفونی‌کننده به کیف‌های دستی ایرانی‌ها راه یافته و حتی در روزهای شلوغ، بعضی صندلی‌های مترو با هدف حفظ فاصله اجتماعی خالی می‌ماند.

جز اینها، مدارس و دانشگاه‌ها خالی‌تر از همیشه شده و حتی امتحانات در فضای مجازی برگزار می‌شود. فضای مجازی چنان بازار سینما و کنسرت و درس و نشق و حتی سمینارها را کساد کرده که شاید اگر نبود، زندکی کرونایی غیرممکن به‌نظر می‌رسید.

یک‌سال پس از شیوع کرونا در ایران، شما چه خاطره‌ای از فراگیری این ویروس دارید و اگر بخواهید در یک جنله آن را تدصیف کنید، چه می‌نویسید؟ انتهای این مطلب برای ما کامنت بگذارید.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آینده بازارهای سرمایه، ارز و مسکن چه می‌شود؟

پ فوریه 18 , 2021
یک تحلیلگر اقتصادی ضمن تحلیل بازارهای طلا، بورس، مسکن در آینده، درباره وضعیت بازار ارز در روزهای آتی گفت که دولت در حال حاضر وضعیت ارزی مناسبی دارد و بازار ارز را کنترل می‌کند. صادق الحسینی در صفحه شخصی خود به صورت زنده به تحلیل بازارهای سرمایه‌گذاری پرداخت و گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000