نادر طالب‌زاده: وزارت‌خارجه به مهمانان آمریکایی «عمار» ویزا نداد

نادر طالب‌زاده: وزارت‌خارجه به مهمانان آمریکایی «عمار» ویزا نداد

مهر نوشت: نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» با حضور نادر طالب‌زاده دبیر و در غیاب وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری این رویداد برگزار شد.

نشست خبری دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» و نخستین جشنواره علوم انسانی «عمار» صبح امروز یکشنبه ۱۲ دی برگزار شد.

نادر طالب‌زاده دبیر این رویداد هم در این نشست بیان کرد: جای وحید جلیلی خالی است. خوشحال شدم که یکی از سیاستگذاران اصلی عمار که شاهد دغدغه‌هایش در حوزه رسانه بودم، در صدا و سیما مسئولیت گرفته است. این نشان می‌دهد بستر عمار چقدر استخوان‌دار است. تقدیر این بود که ایشان به صداوسیما با ماموریت ایجاد تحول بروند.

وی با تأکید بر پیشرفت حرفه‌ای فیلمسازان جریان عمار گفت: امروز عمار شاهد فیلمی با استانداردهای «دیپورت» است که یادآور کارهای رابرت برسون است. این تنها یکی از کارهاست که برد بین‌المللی دارد. یکی از خصوصیات «عمار» این است که هویت انقلاب اسلامی در وجودش است. در وین امروز دعوا بر سر این است که جمهوری اسلامی چیست. ما برخی جاها در عمار نگهبانان خوبی نبودیم که این هم به خاطر سن کم بچه‌هاست. مثلاً به سراغ حوزه‌های امنیتی نمی‌روند. البته سال گذشته فردی را داشتیم که فیلم خوبی در حوزه اقتصادی ساخت و از صاحبان یک ارگان تماس گرفتند و گفتند این فیلم را پخش نکنید در حالی که نقد خوبی داشت. در این قسمت‌ها فیلم کمی داریم در حالی که در این حوزه کارهایی است که پول نامشروع ایجاد شده است

وی افزود: برای رسیدن به انقلاب، چهارده قرن طول کشیده است، باید نترسیم، اصلاً چه کسی می‌خواهد ما را بترساند؟ البته الان صدا و سیمای قوی‌تری داریم، امید بیشتری داریم تا حرف‌های بیشتری در صدا و سیما بزنیم و آزادتر باشیم. یادم است در روزگاری می‌گفتند در برنامه راز سوالات پرت و پلا می‌کنی، آن روز آقای جلیلی مهمان من بود و او هم بدون ترمز می‌رفت، گفتند برنامه را سریع‌تر جمع کنم. من به آنها چشم گفتم اما «چشم» را برای خودم می‌گفتم و بحث را ادامه دادم.

این برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون ادامه داد: در این سال‌ها آنقدر حرف روی زمین مانده که من گاهی شب‌ها خوابم نمی‌برد. باید کارهایی در ابعاد بین‌المللی کنیم. همین امروز برای بزرگداشت حاج قاسم مهمانانی از آمریکا دعوت کرده‌ایم اما به آن‌ها ویزا نمی‌دهند. می‌گویند کمیته‌ای در وزارت خارجه هست که اجازه ورود نمی‌دهد، من قدیم دست و پایی داشتم و به دنبال کار می‌رفتم ولی الان نمی‌توانم. اما این ریای آمریکا را چه کسی باید بگوید؟ باید خود آمریکایی‌ها بگویند اما حالا دو هفته است این کمیته اجازه نمی‌دهند. این مسایل باعث می‌شود گاهی اوقات شک کنم، برخی تحلیل‌ها نیاز به برنامه سازی و فیلمسازی دارد چون به راحتی خرابکاری می‌شود. اولین اقدام دولت قبلی جلوگیری از کنفرانس ما بود، دولت فعلی هم همین است. فکر می‌کنند ما باید جلوی دهان‌مان زیپ بکشیم اما عمار دهانش را نمی‌بندد.

۵۸۵۸

پست بعدی

روی دیگری از مریلا زارعی در آینه «نوبت لیلی»

ی ژانویه 2 , 2022
تصویر تازه‌ای از مریلا زارعی در سریال «نوبت لیلی» منتشر شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نوبت لیلی» نام سریالی است به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی که برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود. حمید فرخ‌نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه، محمدامین شعرباف، مهران غفوریان، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، مسعود کرامتی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000