طالبان باز هم برنده صلح نوبل را تهدید کرد

سیاسی/ بین الملل 602e4197740a3_602e4197740a6 یک شبه‌نظامی پاکستانی طالبان که ۹ سال پیش به شلیک و زخمی کردن شدید "ملاله یوسف‌زی"، برنده صلح نوبل متهم شده بود، تهدید به انجام سوء‌قصد مجدد به جان این زن کرد.

این تهدید یوسف‌زی را تشویق کرد که خودش هم توییت کند و از ارتش پاکستان و عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور بخواهد توضیح دهند چطور تیرانداز ادعایی به وی، "انسان‌الله انسان" از بازداشت دولتی ربوده است.

احسان در سال ۲۰۱۷ بازداشت شد، اما در ژانویه ۲۰۲۰ از خانه به اصطلاح امنی که توسط آژانس اطلاعات پاکستان در آنجا نگهداری می‌شد، گریخت. شرایط دستگیری و فرار او هر دو در هاله‌ای از ابهام و جنجال قرار دارد.

این شبه‌نظامی از زمان فرار خود، از طریق همان حساب توییتری که تهدید ملاله به زبان اردو را منتشر کرده بود، با روزنامه‌نگاران مصاحبه و ارتباط برقرار کرده است. وی بیش از یک حساب توییتر داشته که تمامی آن‌ها مسدود شده‌اند.

"رئوف حسن"، مشاور نخست‌وزیر پاکستان گفت دولت این کشور در حال بررسی این تهدید است و بلافاصله از توییتر خواسته حساب احسان را ببندد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازار شب عید چیده شد/ کنترل قیمت اقلام اساسی بر عهده کیست؟

پ فوریه 18 , 2021
با وجود آنکه مسئولان تنظیم بازار خبر از فراوانی عرضه و آرامش قیمت ها در بازار می دهند، اما بازار اقلام اساسی حرف دیگری برای گفتن دارد. همه ساله در ایام پایانی سال، اقلام اساسی سبد خانوار دچار نوساناتی می شود که این امر دهک های ضعیف جامعه را در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000