اقلام سلامت محور دپو در گمرک تعیین تکلیف شوند

اقلام سلامت محور دپو در گمرک تعیین تکلیف شوند

نایب رئیس مجمع واردات، گفت: هرچه زودتر اجازه دهید اقلام سلامت محور که در گمرک دپو شده است، وارد بازار کشور شود.

علیرضا مناقبی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به عواقب مخاطره آمیز ممنوعیت واردات رسمی اقلام آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: انکار واقعیت‌ها، نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه زمینه ساز بی راهه رفتن بازار و سرپوش گذاشتن بر مخاطرات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات رسمی اقلام آرایشی و بهداشتی ادامه دارد، تاکید کرد: واقعیت این است که بر اساس گزارش کمیسیون فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی مجمع واردات، بخشی از مردم به دلایل مختلف متقاضی فرآورده‌های وارداتی هستند و وظیفه وزارت بهداشت و وزارت صمت این است که بر تأمین قانونی و تحت نظارت آنها نظارت کند تا سلامت مردم خدشه دار نشود. ولی زمانی که این نیازها از طریق رسمی و قانونی صورت نگیرد، بازار اقلام قاچاق و تقلبی آن قدر توسعه می‌یابد که به سر هر کوچه و نزدیک ترین ایستگاه مترو هم می‌رسد و همین موضوع از جنبه‌های مختلف سلامت مردم را تهدید می‌کند.

مناقبی افزود: به دنبال پیگیری‌های کمیسیون فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی مجمع واردات، حداقل توقع ما این است که دستگاه‌های اداری مرتبط با این قضیه، یک سهمیه مشخص و تعریف شده ای را برای برندهای شناخته شده و قانونی در نظر بگیرند و مجوز لازم برای تأمین رسمی آنها را ابلاغ کنند.

به گفته نایب رئیس مجمع واردات، این راهکار مؤثری برای مبارزه با قاچاق و مراقبت از سلامت مردم است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه باید هرچه زودتر در خصوص اقلامی که در گمرک به هر دلیلی رسوب کرده و درمعرض نابودی قرار گرفته اند، چاره اندیشی شود.

مناقبی با اشاره به گروه کالایی ۲۷ که شامل تبصره ۱۱ می‌شوند، تاکید کرد: کالاهایی که فرآیند ترخیص آنها در گمرکات کشور متوقف شده، در واقع بخشی از سرمایه ملی کشور هستند و تزریق آنها به بازار می‌تواند هم به سلامت مردم کمک کند و هم چرخ اقتصادی بنگاه‌های فعال در این حوزه را به گردش در آورد.

به گفته وی، مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت، صمت، بانک مرکزی و گمرک باید هرچه زودتر اجازه دهند اقلام سلامت محور که در گمرک دپو شده است، به بازار تزریق شود.

نایب رئیس مجمع واردات افزود: حیف است از تجربه گذشته درس نگیریم و با دست روی دست گذاشتن، زمینه ساز بی راهه رفتن مردم، بازار و فعالان اقتصادی شده و سلامت مردم را قربانی تنگ نظری‌ها کنیم.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که این موضوع هیچگونه باری بر دوش دولت و بانک مرکزی در خصوص تأمین ارز یارانه ای ندارد و نگرانی بابت این موضوع بی مورد است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

ورود داروخانه ها به عرضه واکسن کرونا

س فوریه 16 , 2021
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در خصوص عرضه واکسن کرونا از کانال داروخانه‌های کشور، توضیحاتی ارائه داد. سید علی فاطمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه واکسیناسیون علیه برخی بیماری‌ها توسط وزارت بهداشت اجرا می‌شود که شامل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000