اعتراض ۸۲ قانون‌گذار انگلیس به توسعه شهرک‌سازی اسرائیل

سیاسی/ بین الملل 60240754cef50_60240754cef53 بالغ بر ۸۲ نماینده مجالس عوام و اعیان انگلیس با اعتراض به توسعه شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری، از وزیر امور خارجه انگلیس خواستند تا با تمام قوا مانع آواره‌ شدن بیشتر فلسطینیان در این منطقه شود.

قانون گذاران در نامه‌ای خطاب به «دومینیک راب» تصریح کردند که ابراز نگرانی‌های دیپلماتیک دربرابر «بزرگترین طرح» رژیم صهیونیستی برای آواره کردن فلسطینیان در نیم قرن گذشته، کفایت نمی‌کند.

نویسندگان این نامه پیشنهاد کرده‌اند که سفارت انگلیس در سرزمین‌های اشغالی باید به طور پیوسته وضعیت آوارگان فلسطینی را رصد کرده و از دولت اسرائیل بخواهد تا به عملیات تخریب ساختمان‌های فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.

نمایندگان پارلمان انگلیس همچنین تصریح کردند که دولت لندن باید برای طرف اسرائیلی روشن سازد که با تداوم عملیات غیر قانونی در کرانه باختری روابط دو دولت نمی‌تواند بصورت عادی ادامه یابد.

آن‌ها با بیان اینکه دولت لندن باید تمامی ابزارهای موجود را برای برخورد با رفتارهای اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی به‌کار بندد به مواردی چون تحریم تجارت کالا از سرزمین‌های اشغالی وفق قوانین بین‌المللی اشاره کرده تا منافع اقتصادی اشغال‌گران را به چالش بکشد.

این نامه از سوی کولی الیوت و سعیده وارسی روسای مشترک گروه دوستی پارلمانی انگلیس و فلسطین، دیان ابوت وزیر کشور پیشین کابینه در سایه، کریسپین بلانت رییس پیشین کمیته پارلمانی امور خارجی، جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر و ده ها نماینده دیگر پارلمان انگلیس امضاء شده است.

رژیم اشغالگر قدس در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده‌اند.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای تصاحب و تخریب ۴۶ ساختمان متعلق به فلسطینیان در مناطق اشغالی شمال دره اردن را مغایر قوانین بین المللی خواند و تصریح کرد که این اتحادیه قویا مخالف سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل است.

«پیتر استانو» در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد ، تصریح کرد که این برای دومین بار از نوامبر ۲۰۲۰ میلادی است که ساختمان‌های این منطقه تخریب می‌شوند و براثر آن ۶۰ فلسطینی شامل ۳۵ کودک تاکنون آواره شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تحولات در بحبوحه همه‌گیری کرونا و به رغم تعهدات اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر ذیل قوانین بین‌المللی صورت گرفته، خواستار توقف عملیات و دسترسی فلسطینیان آواره در این مناطق به کمک‌های بشردوستانه شد.

سخنگوی "جوسپ بورل" توضیح داد که اتحادیه اروپا به شدت مخالف سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل است و اقدام های صورت گرفته در این چارچوب، مانند انتقال اجباری، تخلیه، تصاحب و تخلیف ساختمان‌های [فلسطینیان] مغایر قوانین بین‌المللی و مانع راه حل تشکیل دو کشور (فلسطین و اسرائیل) است.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا از تل آویو می‌خواهد تا از ادامه توسعه شهرک‌سازی در مناطق اشغالی دست بکشد. "استانو" با این حال از محکوم کردن نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری توسط رژیم صهیونیستی خودداری کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رضا عطاران:‌ حالا که واکسن کرونا آمده، یک نفر آمپول‌زن برای هر شهر نگذارید، تعداد را بیشتر کنید/ ویدئو

چ فوریه 10 , 2021
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در اختتامیه جشنواره فیلم فجر در مورد واکسن کرونا صحبت کرد.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000